forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udsættelse af betalingsfrist på debitor

+1
Jeg har fået en kunde, hvor vi skal til at udsende rykkere i større antal, således at en individuel gennemgang af rykkerliste før udsendelse ikke virker sikker.

Er der en måde, hvor man kan udsætte betalingsfrist for en individuel debitor, så vedkommende ikke uønsket kommer med i en rykkerkørsel?
spurgt 30 Jan, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Bent Kroghly (960 points)
status opdateret 4 Mar, 2015 af Camilla Jesswein

2 Svar

Det er et af flere. Man skal kunne ændre betalingsbetingelser på faktura/lev.faktura m.m. efter at disse er bogført. Også kreditnotaer skal kunne ændres iht. betalingsbetingelser, således at de kan henføres til de perioder de vedkommer. Ofte har man opsat betalingsbetingelser generelt for de enkelte kreditorer, men fra tid til anden kommer der faktura med ændret betalingsbetingelser, og bruger man EDI har man ikke en jordisk chance for at afluse disse få, men til tider vitale, ændringer.
besvaret 4 Feb, 2015 Spørgsmål af Christian k. Jensen (2,650 points)

Hej Bent

Mange tak for dit indlægsmiley
Vi fastholder at det ikke skal være muligt, at ændre på fakturaoplysninger efter bogføring og dette skal ske via en kreditnota og efterfølgende ny faktura med rettelserne.

I forhold til hvordan du på anden vis kan rykker styre uden om de kunder du ej ønsker skal have en rykker, kan dette gøres ved, at du tilknytter dem en kundegruppe der hedder f.eks. "ryk ej" og ikke medtager denne når du vælger dine kunder der skal rykkes. Derudover kan du også styre uden om dem ved give dem respit dage.

Jeg håber dette kan bringe dig videre i din rykkerprocedure smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 4 Mar, 2015 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla,

Tak for det. Jeg skulle lige "tygge på det", men kan godt se nu, at det faktisk er et ganske brugbart svar, du giver :)

Vi kan simpelthen oprette et antal kundegrupper, for eksempel navngivet med forfaldsdato, og så flytter vi debitorer derover midlertidigt, når de får udsat betalingsfrist.

/Bent
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”