forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Vis faktura efter bogføring, virker ikke

0
Når jeg langt om længe får sorteret mine fakturaer i EAN, Email og dem som skal printes, så ender jeg op med at jeg alligevel skal ind i arkivet for at finde de fakturaer som skal printes, fordi de IKKE bliver vist efter bogføring, selvom jeg har sat flueben i den box..  hvad gør man så, det tager bare ALT for lang tid at fakturere i det her program....  øv øv øv...

Kunne i ikke lave en default print feature, så man på samme måde bare kunne trykke flueben i en box der hedder "Print faktura efter bogføring" og så lige med den detalje at den rent faktisk virkede.....

 

Jonas
spurgt 26 Jan, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af MS Sikring (570 points)

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Jonas,

 

Jeg er helt overbevist om, at det er opsætningen i din browser som gør, at du ikke får vist fakturaerne på trods af, at der er flueben i 'Vis faktura efter bogføring'. Vi kan nemlig ikke overskrive det valg du har taget (eller er valgt som standard) i din browsers indstillinger. 

 

Du er nødsaget til at vælge at tillade pop-up vinduer i din browser. Det gøres under dennes indstillinger. I de fleste browsere kan man vælge enkelte sider hvor der gives tilladelse til pop-up vinduer. Du kan evt. kigge på vores hjælpeside omkring blokering af pop-up vinduer her.

 

Sidder du på Mac i Safari er du dog nødsaget til at tillade alle pop-up vinduer, da denne browser ikke understøtter at give enkelte URL'er tilladelse til at åbne pop-up vinduer.

 

En 'Print-Alle-funktion' er ikke noget der ligger i pipeline for nærvænde. Man kan enten printe sine fakturaer efter disse vises efter bogføring eller man kan vælge og printe flere ad gangen via Arkivet, som vist hvordan her.

 


Med venlig hilsen

Heidi Christensen


Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Jan, 2015 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
valgt som bedste svar 29 Jan, 2015 af MS Sikring
Ja, Det var så simpelt som en blokering af pop-up vinduer....

Men jeg syntes stadigt det er meget skidt at det skal være så besværligt at fakturere i E-conomic, i kunne let gøre det meget bedre så det ikke skal tage så lang tid, jeg har hver dag en blanding af email, print og ean fakturaer og jeg syntes helt ærligt at det er en virkelig dårlig (læs langsom) måde at fakturere på...
Hej Jonas,

Jeg vil henvise dig til min kollega Lauris' svar på en lignende problemstilling i dette indlæg her: http://forum.e-conomic.dk/14709/ean-fakturering

Som beskrevet kan man starte med at udvælge EAN fakturaer og bogføre disse, dernæst dem som skal mailes og til sidst dem som skal printes.

Ja, det skal gøres i 3 trin, men alternativet at skulle identificere enkelte fakturaer selv er træls og langsom, hvorfor vi netop har denne funktionalitet/dette flow.

Det flow der er implementeret i applikationen bliver for nærværende ikke ændret.

Med venlig hilsen
Heidi Christensen
Hej Heidi,

jeg kan kun henvise til min kommentar af Lauris's indlæg:
Hvor ville det dog være meget lettere hvis E-conomic bare selv kunne finde ud af det jf. de oplysninger vi allerede har skrevet ind på kunden, hvorfor skal det dog gøres mere besværligt end nødvendigt???
En kunde som har en Email i feltet "faktura email"skal den mon sendes via email?
En kunde som har EAN nummer OG en kontaktperson, skal den mon via EAN ?
En kunde som ingen af delene har, skal den mon printes ud ?
Jeg kan ikke se hvorfor det skal være så svært...

Please drop det pop op vindue som kommer frem efter jeg har trykket på "bogfør og send valgte" det har ingen berettigelse, det koster os kun ekstra tid....

og iøvrigt kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne sorterer kunder som har en email ud fra dem skal skal printes, da der ikke findes den samme "knap" i andre muligheder, som der gør med EAN, men den må i da meget gerne lave, så er vi da kommet et lille skridt på vejen til at gøre afslutning af fakturaer udholdeligt...

Mvh
Jonas
Hej Jonas,

Jeg vil gerne prøve at vende den lidt om. Måske der er andre kunder end dig, som netop har brug for at kunne ændre indstillinger ved afsendelse af fakturaer og tilføje flere emails inden man sender dem afsted. Blot en tanke, at ikke alle har behov for de samme work flows. Desuden vil vi heller ikke miste den godkendelse af, om man rent faktisk gerne vil bogføre ens faktura(er). Tænk hvis man kom til at trykke 'bogfør' og ikke havde muligheden for at annullere, hvis nu det var ved en fejl man havde ramt knappen. Så skulle man ind og kreditere blot fordi man kom til at ramme en forkert knap med musen. Det ville også give en del bøvl er jeg helt overbevist om.
Vi kommer ikke til at fjerne denne funktionalitet og afrøve folk fra de muligheder som foreligger heri.

Det samme gælder vedr. det flow hvor man vælger at bogføre EAN fakturaer først osv. Igen kan der være andre der har behov som du ikke har. e-conomic er et standard program hvor en løsning passer til mange. Hvor end vi gerne ville, kan vi desværre ikke gøre alle hundrede procent tilfredse med hvordan programmet er og skal anvendes.

Der er foruden ovenstående steder i applikationen, hvor ændringer vil gave mere eller flere som jeg personligt ser det.

Vedr. fakturaer som skal emails til kunderne, så når man har bogført sine EAN fakturaer og vælger de resterende fakturaer og bogfører og sender disse, så vil kun de som har en email angivet på kunden blive bogført og sendt. Efterfølgende vil de som ikke har en email angivet på kunden ligge tilbage. På den vis kan man via 3 trin bogføre først EAN fakturaer, dernæst fakturaer som kan mailes og til sidst kan man bogføre og vise de fakturaer, som skal printes og sendes manuelt.

For at opsummere, kommer vi altså ikke til at ændre selve flowet for hvordan fakturaer bogføres, da en ændring efter vores bedste overbevisning vil gavne færre end det vil skabe problemer for.

Med venlig hilsen
Heidi Christensen
Hej Heidi,

Det var en lang smøre for at sige "det vil vi ikke ændre" jeg er bare vandt til at kunne fakturere alle mine fakturaer i en håndvending, når de først er gjort klar til det og derfor har jeg svært ved at se hvorfor det SKAL gøres i 3-4 trin når alle oplysninger ligger på kunden iforvejen..  altså, hvorfor behøver jeg at vælge at en kunde som HAR en email faktura adresse, rent faktisk skal have fakturaen via email ....  jeg har altså svært ved at forstå det..

I mit gamle program stod de samme oplysninger, faktura email, EAN nummer kontaktperson osv. også på kunden.. så når man skulle udskrive vise programmet jo godt hvor fakturaen skulle hen, det viste også hvilke som skulle printes, da de jo ikke havde everken email eller EAN nummer, det viste også hvilken "default" printer vi benyttede, derfor kom de ganske magisk selv ud af printeren...  det spare man altså meget tid på når man skrive mange fakturaer...

Jeg kan godt forstå at folk vil kunne skrive en ekstra email på, eller hvis man "fjumre" skal have muligheden for at stoppe en fakturering og bogførring, men til os som gerne vil vælge at "tage chancen" kunne i så ikke lave en "quick faktura box" så hvis man valgte den, så ville det køre som jeg har beskrevet herover (op til flere gange)  altså ganske automatisk......

Jonas
Hej Jonas,

Det var egentlig mest for at argumentere for hvorfor vi ikke kommer til at implementere det :)

Det virker ikke til, at det er noget mange ville få gavn af eller i hvert fald ikke noget andre brugere har givet udtryk for.

Det er ikke noget vi kommer til at implementere i nærmeste fremtid, men skulle det vise sig at være et stort ønske for mange brugere, vil vi selvrfølgelig tage det op til overvejelse igen.

Med venlig hilsen
Heidi Christensen
Hej Jonas

 

Se dette link med opsætning i de forskellige browser, det hjalp mig.

http://wiki2.e-conomic.dk/generelt/print
besvaret 26 Jan, 2015 Forslag af Rosendahl (140 points)
Hej Rosendahl,

Mange tak for input :)

Med venlig hilsen
Heidi Christensen
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”