Funktioner i ubehandlede bilag

0
Jeg sender mine kreditorbilag som jeg enten indscanner eller modtager pr. mail til ubehandlede bilag i e-conomic. Min revisor bogfører dem så en gang hver anden måned ca. Det betyder at der ligger måske op til 100 bilag i ubehandlede bilag hvilket gør det ekstremt langsommeligt at arbejde med, da jeg i notat feltet angiver hvilken dag bilaget er betalt på og flytter dem i dato orden så jeg har bedre styr på dem. Hvis man nu kunne flytte de bilag som var "færdigbehandlet" fra min side og klar til bogføring til en anden "kasse" som revisoren kunne bogføre fra, så ville der ikke være særlig mange bilag i "ubehandlede bilag" og det ville gøre systemet meget hurtigere, da det næsten er umuligt at bruge på den måde jeg gør det.
i Forslag » Bilagshåndtering af (120 points)
status opdateret af

4 Svar

Hej HSH

Brug Dropbox i stedet.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Forslag af (8.4k points)
øhh, de kommer derfra. Hvad mener du ?

Pft.
Hej HSH

Du deler din Dropbox med din revisor og organiserer dine mapper, som du gerne vil have dem.

Revisoren investerer i en sekundær skærm feks  1920x1200. Når et A4 ark bliver åbnet i Adoben med 94%, så passer arket til skærmen, så det kan læses tydeligt. I baggrunden ligger den mappe, der arbejdes i. Når bilaget er bogført på den primære skærm - i e-conomic - lukkes det, og nu kan du med venstre musseknap trække filen over på den primære skærm og tilknytte det posteringen. Bilaget kan nu slettes i mappen. Du skal kun bruge indscanningsmodulet i nødstilfælde. Så kan du i filnavnet angive bilagsnummeret. Det gør det nemmere, at tilnytte bilaget. Husk at sætte "flueben" i filnavn, når du overfører bilaget til ubehandlede. Husk et filnavn kan være kæmpelangt, så du kan skrive hvad som helst her.

mvh
Finn

e-consultic.dk
Forslag af (8.4k points)
Brug bankafstemning, hvor du indlæser dine bankposteringer i en kassekladde og derefter tilknytter dine indscannede bilag til de relevante poster.
Derefter kan revisor bare gå i gang.

Hej HSH

Du skal have mange tak for dit indlæg smiley

 

Som de andre også nævner, er der nogle alternative til dette. Når dette er sagt, så er vi generelt ved at se på, hvordan vi kan forbedre funktionen Ubehandlede. Vi er ligeledes meget interesseret i at forbedre hastigheden på jeres bogføring, så det er da et rigtig godt forslag, som jeg meget gerne vil tage med videre, så det kan vurderes med teknikkerne på vores forummøde. Tænker du på at kunne kategorisere bilagene i ubehandlede og så kunne bogføre ud fra dem, eller hvordan tænker du det helt konkret? Vi er meget interesseret i input til, hvordan du tænker det skal fungere i praksis.

 

Indlæget vil blive opdateret, når jeg har en tilbagemelding fra vores Forummøde. 

 

Endnu en gang mange tak for dit forslag og engagement her på forum. Du må endelig komme med dine yderligere input, hvis jeg ikke forstod det helt som du tænkte det. Ligeledes stor tak til jer der har været så søde at komme med jeres gode input smiley


Med venlig hilsen

Randi Birch Andersen

Online regnskabsprogram
 

Forslag af (2.9k points)
JKeg har nu i to år gjorde noget lignende - ved at oprette arkivfoldere til f.eks. hver måned - med genkendelig foldernavn som f.eks. "04 APRIL 2014 ikke bogført" (fortallet "04" gøre, at folderne sorteres kronologisk i arkivfolderlisten).

Problemet med denne fremgangsmåde er, at bilagene skal markerees enkeltvis - både når man flytter dem fra ubehandlet og igen når man så flytter dem tilbage til ubehandlet.

Til denne problemstilling har jeg tidligere kommet med to forslag -

1. At det skulle være muligt at enten markere flere bilag eller vælge alle bilag i en folder (ubehandlet eller en hvilkensomhelst anden folder) - og efterfølgende flytte eller slette disse i én operaton (på nogenlunde samme måde som man kan "anvende" alle bilag ui ubehandlet, når man importere til en kassekladde).

2. At det kunne også være muligt at anvende én, flere (markeret) eller alle bilag fra et hvilken som helst folder til en kassekladde - for at undgå at man først skulle flytte bilagene tilbage til ubehandlet. (Hvis posteringen i kladden efterfølgende slettes, så skulle bilagene naturligvis automatisk flytttes tilbage til den folder, hvorfra de ved "anvend" blev hentet).

Man kan selvfølge danne sin kassekladde fra banken, og derefter tilknytte manuelt, men efter min erfaring og for den måde min bilage er klargjort til posteringsarbejdet, er dannelsen af kassekladden fra bilagsmappen langt den bedste - for efterfølgende at afstemme banken og overfør de få transaktioner der ikke hører bilag til, til kassekladden. denne rute er for mig den mest overskuelig.

Problemstilling her dukker op i flere afskygninger i e-conomic, hvor operationer som at flytte, slette eller ændre ting oftest skal gøre enkeltvis, hvor det vil være at foretrække, at man kunne markere eller på anden vis behandle flere objekter på én gang.

mvh/Adrian
Forslag af (2.2k points)