JKeg har nu i to år gjorde noget lignende - ved at oprette arkivfoldere til f.eks. hver måned - med genkendelig foldernavn som f.eks. "04 APRIL 2014 ikke bogført" (fortallet "04" gøre, at folderne sorteres kronologisk i arkivfolderlisten).
Problemet med denne fremgangsmåde er, at bilagene skal markerees enkeltvis - både når man flytter dem fra ubehandlet og igen når man så flytter dem tilbage til ubehandlet.
Til denne problemstilling har jeg tidligere kommet med to forslag -
1. At det skulle være muligt at enten markere flere bilag eller vælge alle bilag i en folder (ubehandlet eller en hvilkensomhelst anden folder) - og efterfølgende flytte eller slette disse i én operaton (på nogenlunde samme måde som man kan "anvende" alle bilag ui ubehandlet, når man importere til en kassekladde).
2. At det kunne også være muligt at anvende én, flere (markeret) eller alle bilag fra et hvilken som helst folder til en kassekladde - for at undgå at man først skulle flytte bilagene tilbage til ubehandlet. (Hvis posteringen i kladden efterfølgende slettes, så skulle bilagene naturligvis automatisk flytttes tilbage til den folder, hvorfra de ved "anvend" blev hentet).
Man kan selvfølge danne sin kassekladde fra banken, og derefter tilknytte manuelt, men efter min erfaring og for den måde min bilage er klargjort til posteringsarbejdet, er dannelsen af kassekladden fra bilagsmappen langt den bedste - for efterfølgende at afstemme banken og overfør de få transaktioner der ikke hører bilag til, til kassekladden. denne rute er for mig den mest overskuelig.
Problemstilling her dukker op i flere afskygninger i e-conomic, hvor operationer som at flytte, slette eller ændre ting oftest skal gøre enkeltvis, hvor det vil være at foretrække, at man kunne markere eller på anden vis behandle flere objekter på én gang.
mvh/Adrian