forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændring af eksisterende kontoplan i E-conomic til ny

0
Hvordan kan den nuværende 3-cirede kontoplan ændres til 4-cifrede uden at jeg behøver ændre alt manuelt. Vi kører med projektstyring ?

Mange hilsner

Christel
spurgt 17 Jan, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Vullum (120 points)
status opdateret 20 Jan, 2015 af Magnus H. Börgesen

1 Svar

Hej Christel,

Mange tak for dit spørgsmål.

Det er desværre sådan, at efter man har bogført, kan man ikke vælge ny standardopsætning. Der er derfor 2 overordnede måder at gøre det på. Der er den manuelle vej, som du gerne vil undgå - eller den mulighed at tage en ny aftale, eksporterer posteringer fra den gamle, ændre kontonumre i excel, og importere i en ny aftale. Dette vil jeg dog ikke anbefale, i og med i også kører projekt, og så ikke får projektposteringerne med over på en ny aftale.

I dit tilfælde, vil det altså være "nemmest" at bide i det sure æble, og så ændre kontonumrene manuelt.

Og for dem, som måske læser med, lige er sikre på hvor hvordan man gør det, så skal man starte med at gå i alle indstillinger -> kategorier og enheder -> ændring af numre, og så sætte et flueben, for at give sig selv tilladelse for at ændre numre.

Herefter går vi i regnskab i venstre side (Stadig under alle indstillinger), og vælger kontoplan. Når man vælger rediger på blyanten ude til højre, vil man nu have mulighed for at ændre nummeret manuelt. Dette skal så gøres på samtlige konti der skal ændres.

 Jeg er godt klar over det kan være en smule omstændigt, men det hører heldigvis til sjældenhederne at man vælger at ændre i kontoplanen. I mange andre tilfælde kan det løses hurtigt i Excel, med søg og erstat og så importerer posteringer i en ny aftale - men skal man have historik med fra fx. projektstyring bliver man altså nødt til at køre det igennem manuelt.
 

Giver ovenstående anledning til kommentarer eller andre spørgsmål, må du endelig skrive. Du er altid velkommen på forummet eller til at kontakte mig i den danske support.

Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 20 Jan, 2015 Spørgsmål af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”