forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændre layout på udskrift af rykkere.

0
Hej. Når man laver en faktura til en kunde, eller hvis man udskriver/mailer et kontoudtog til en kunde via rapporter, debitorkontokort, så kan man ændre layout. Det ville være fantastisk, hvis man også kunne det på rykkere. Jeg har en kunde, der har mange forskellige layouts, når hun laver fakturaer til sine kunder. Men når jeg skal lave rykkere, skal allesammen være helt blanke uden layout, fordi de skal udskrives på brevpapir. Der sidder jeg nu og skriver ned, hvilket layout hver eneste kunde har, og så ændrer jeg det i debitorkartoteket, og når rykkerne så er lavet, skal jeg ændre det hele tilbage igen, og det er et stort arbejde. Der ville det være super, hvis jeg kunne gøre det, på hver enkelt i det jeg lavede rykkeren.
spurgt 4 Jan, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af HTB (820 points)
status opdateret 8 Jan, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej HTB

Tusind tak for din henvendelse og din forespørgsel her.

Jeg kan sagtens følge dig I at det kan være aktuelt at have et specifikt layout på dine rykkere.
Nu kan jeg forstå at det er alle rykkerne der skal være blanke, så de kan udskrives på brevpapir. I det tilfælde ser jeg en relativt simpel løsning.
Du kan redigere dine layouts for Rykkere ved at gå i: Salg -> Opsætning -> Design og layout -> Skabeloner (højre side af en skabelonsamling) -> Layout (ud for Rykkere).

Her kan du oprette nogle hvide elementer, du ligger ovenpå logo/oplysninger fra din brevskabelon.
Det tager naturligvis en smule tid at få opsat dette, derefter vil det så køre automatisk.

Jeg kan sagtens se din pointe, det er dog ikke en forespørgsel jeg har hørt før, og min umiddelbare vurdering er at vores udvikler ressourcer kan bruges på et sted der kommer til at give mere værdi for en bredere skare af vores kunder. Jeg vil derfor give forslaget her "Implementeres ikke" i første omgang, jeg vil dog holde øje med det løbende hvis der skulle være sig at være større tilslutning fra øvrige brugere.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 8 Jan, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”