forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

HTML baseret økonomisystem et flop?

0
Over de sidste par år har vi set at udviklingen i e-conomic er gået helt i stå, simple og basale funktioner som andre systemer har haft i årtier blver ikke implementeret i e-conomic. Stort set alle forslag med bare en smule "kød" på bliver blankt afvist.

det får mig til at overveje om html overhovedet er den rigtige platform for et sådan system når nu e-conomic tilsyneladende har så svært ved at lave helt basale funktioner.

jeg har inderligt fortrudt at jeg valgte e-conomic, de fordele der er ved et html baseret system er slet ikke besværet værd når man tænker på de ufattelige mængder af timer jeg spilder hver uge pga af manglende funktionalitet.
lukket med noten: inaktivitet
spurgt 19 Dec, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af abp (2,740 points)
lukket 14 Jan, 2016 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Allan

Tusind tak for dit indlæg og din feedback.

Det er naturligvis rigtig ærgerlig læsning for mig og alle øvrige e-conomic medarbejdere, at du er af den opfattelse at udviklingen i e-conomic er gået i stå. Personligt føler jeg at der er sket ufatteligt meget, her tænker jeg på momskonverteringer til mere hensigtsmæssigt at kunne behandle salg til virksomheder i EU og Udland.

Ydermere har vi implementeret et nyt design med en brugerflade der har gjort e-conomic til et rigtig brugervenligt program. Når dette er sagt, har jeg naturligvis en idé om hvorfor du føler at udviklingen er gået i stå, hvilket kan beskrives med et enkelt ord: Lager.

Vores lagerkunder har ikke været tilgodeset i høj grad i de "store" features vi har udviklet og implementeret. Så funktionalitet som du finder nødvendig og basale, kan for e-conomic være funktionalitet der kommer til at påvirke en promille af vores kunder, og derfor ikke bliver prioriteret i det store billede. Dette er selvfølgelig beklageligt og det eneste jeg kan sætte op til vores forsvar er, at jeg føler vi er meget transparente og ærlige omkring hvad vores lagermodul kan og hvad det ikke kan.

I forhold til hvorvidt html er den rigtige platform til et ERP, så har det ihvertfald nogle helt klare fordele som rigtig mange brugere nyder godt af. Der er naturligvis også nogle potentielle ulemper, som kan skabe uhensigtsmæssige situationer. I det store regnestykke føler jeg, e-conomic og vores konkurrenter at html er det rigtige sted.

Der kan naturligvis være virksomheder der falder udenfor dette.
Jeg vil her på dagen ønske dig en rigtig god jul, og håber at 2015 vil bringe muligheden for at tilgodese virksomheder som din ifht. udvikling og implementering af nye features.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Dec, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris,

Jeg har mange gange, og tror mig, jeg vil også i fremtiden blive ved med at brokke mig over jeres skandaløse behandling af jeres lager kunder.

Men ladnu lager ligge..

Hvad har i så egentlig lavet at nyt?
Jo i brugt oceaner af resourcer på et nyt design, et design som overhovedet ikke var gennemtænkt og som stadig dagligt koster mig extra tid i forhold til det gamle... Tillykke med det.

Hvad har i ellers lavet? Er det store ændring i projekt modulet? Næææ er det store ændringer i abb. Modulet? Næææ

Faktum er at de ændringer og tiltag i har lavet de sidste 3-4 år er lig nul bortset fra jeres mislykket design ændring naturligvis..

Godt nytår til dig også...
Hej Allan

Er bange for at svaret på dette indlæg er føjet under min radar, siden jeg ikke har fået svaret, det må du undskylde.

Det betyder naturligvis også at dette svar kommer på bagkant i en grad der ikke går ubemærket hen.

De seneste par år har vi implementeret en masse fede features som jeg personligt føler gør en forskel, det er korrekt at der ikke er blevet lavet store ændringer i hverken projekt eller abonnement.

Vi har til gengæld lavet nogle store implementeringer i den nye momsopgørelse samt en ny bankafstemning, der stadigvæk er i rivende udvikling og snart ser ny funktionalitet igen.

Derudover har den naturligvis stået på implementering af ufatteligt mange nye features, blandt de mest nævneværdige er:
- Avanceret søgning i debitorer
- Stoppe alle ”Kommende efterreguleringer” på lagervarer
- Filnavne på udsendte PDF’er
- Posterings-markering i kassekladder
- ”Valgt beløb” i åbne posteringer

Derudover har vores ressourcer det seneste stykke tid, som du ved, været mærket til at løse vores tekniske problemer med driften. Vi har dog fortsat nogle feature teams der arbejder på nogle rigtig fede ting i baggrunden der snart kommer ud i lyset.

Oveni alt dette har virksomheden været igennem direktør og ejerskifte der har betydet forskellige strategiske retninger, og uden at jeg skal gå i detaljer, har haft betydning for virksomheden og programmet udvikling. Det der er værd at tage med herfra er at fokus nu ligger på vores danske marked og at dette bliver prioriteret fremadrettet.

Lad mig endelig høre dine tanker om ovenstående, og så håber jeg du vil tilgive mig den uacceptable responstid på dette indlæg.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Okt, 2015 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”