Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Prisstigning

+5
Jeg vil tillade mig, at skrive herinde, fordi jeg i går blev ringet op af Economic angående nye priser fra 2015.

Vi betaler i dag kr. 318,- pr måned, dette vil stige med ca. kr. 250,- Jeg husker faktisk ikke den nøjagtige prisstigning, da jeg blev totalt forbavset. Efterfølgende kom jeg til at tænke på, om det var en som lavede sjov med mig.

Det er jo ikke fordi, at Economic i dag er en dårlig forretning, tvært imod og ham som havde det "lorte-job", at ringe rundt til kunderne, var da heller ikke stolt af dette, da det jo nok havde givet en del kritik og utilfredshed.

Jeg synes vi mangler en rigtig god begrundelse for en så drastisk prisstigning, det kan jo næsten kun være penge-griskhhed.

Helt ærligt, så synes jeg, at I skal tænke jer rigtig godt om og trække denne stigning tilbage, inden I får ringet til alle.

Jeg har tidligere anbefalet produktet til rigtig mange, men det vil være slut nu, da vi med denne pris-udmelding jo aldrig kan vide hvor vi havner.

Tom Nygaard
Naturhuset

11 års bruger af EC
i Spørgsmål » Andet af (380 points)
Du har fuldstændig ret, det er uacceptabelt.
e-conomic er i gang med en urimelig pris regulering, under påskud af, at de ikke har lavet pris regulering i 10 år. Det er muligt, at det til bestyrelsesmødet har virket som en god ide, lige at gennemtrumfe 30-60% stigninger her og nu, fordi bestyrelsen ikke har forholdt sig til en ordentlig prisstruktur de sidste 10 år. Men som bruger og betaler kan jeg ikke acceptere denne beslutning. e-conomic kan lave en prisudviklingsplan over de næste 5 år, for at nå op på det niveau, som e-conomic selv mener er markedsprisen.
Jeg har sagt klar nej til at modtage denne prisstigning og fik så at vide at jeg bare kunne opsige mit abonnement. Det er mafia lignende metoder at presse, for mit vedkommende en prisstigning på 36%, ned i halsen på mig. e-conomic ved uden mærket godt, at virksomheder ikke bare skifter økonomisystem hen over natten. Hvilken mere værdi får jeg ud af en prisstigning på 36%... Ingen overhovedet. Jeg kæmper stadigvæk med "lange svartider" og "nedetider". Jeg kan se på Trustpilot at e-conomic får dårlige anmeldelser og det er fuldt ud fortjent. Nu håber jeg ikke at WebCRM, Dropbox, min bank og forsikringsselskab, min udlejer og øvrige 75 leverandør vælger at presse en 36% prisstigning ned i hovedet på mig. Hvis jeg udsatte mine kunder for en prisstigning på 36%, så forlod de butikken med det samme. Hilsen en meget utilfreds e-conomic bruger. / Scanreco Danmark ApS ved Brian Justesen

2 Svar

HØRT!

 

Er dybt forkasteligt at vi pludselig skal udsættes for prisstigninger på OVER 50%!!!

 

Hvis vi skal pludselig skal udsættes for en sådan vild prisstining, må vi da også kunne forvente at systemet kommer til at køre 50% BEDRE? Dvs. intet LAANGSOMT system i perioder, ingen nedetid, udvidet chat/telefon-support åbningstider osv osv? At betale 50% for INGENTING er i hvert fald ikke nogen fair deal!!!

 

Vi er i øjeblikket også igang med at se efter en anden løsning efter disse prisstigninger, da vi på ingen måde finder det rimeligt.

 

/Michael
Spørgsmål af (2.0k points)
Du skriver, at du håber det kaster lys over sagen, hvad jeg mener bestemt kun det er falsk lys. Løsningen er kun blevet dyre, den ”lille” pakke er jo ikke blevet billigere og selv om I engang kommer til, at tilbyde en pakke til kr. 99,- så vil nok 95% af dem som starter på denne løsning, hurtigt kommer op i dyre løsninger, da der ikke skal mange posteringer til inden, man i dag går fra lille til stor løsning og dette bliver jo kun værre i fremtiden.
Det kunne fint accepteres hvis I lavede prisjusteringer inden for jeres nuværende omsætning, men dette i ”ruller” ud nu vil kun kommer til at give jer ekstrem mange flere penge i kassen, det skal der ikke den helt store lommeregner til at udregne.
Vi som har mange posteringer, frygter I jo ikke at miste, da I jo godt er klar over, at man ikke ”bare” lige skifter økonomi system.
Jeg har kun indtil nu været meget tilfreds og har ikke brokket mig en eneste gang, selv om I de sidste par år har haft en del problemer med at levere et program, som køre 100%.
Sorry men dette er virkeligt noget som giver anledning til bekymring / irritation.

Tom Nygaard
Hej Tom og Michael,

Forklaringen er, at vi har revurderet den gamle prisstruktur, som har eksisteret faktisk næsten siden vi lancerede e-conomic.

Oprindeligt var tanken at der kun var én fast pris på programmet. Men eftersom der var en del virksomheder der mente at prisen var lige høj nok i henhold til deres lille forbrug, så introducerede vi "Small" abonnementet til en reduceret pris, for virksomheder med under 2.000 posteringer. I over 10 år har der kun eksisteret de to abonnementer "Small" og "Standard".

Siden da har vi løbende udviklet på e-conomic, og forbruget blandt vore kunder har ændret sig og er vokset. Derfor har det længe været vores ambition at opdatere prispakkerne, så priserne bedre afspejler brugen af e-conomic. Og det på en måde der sikrer, at de mindste virksomheder med lav aktivitet, ikke betaler det samme som de virksomheder der har høj aktivitet og mange posteringer.

Grunden til at din pris stiger er, at du har et højt antal transaktioner indenfor de seneste to regnskabsår.

De overordnede tanker bag prisstrukturen er, at komme på markedet med et produkt der er konkurrencedygtigt i det mindste segment, med en pris på 99 kr. om måneden, og så ellers lade priserne følge forbruget af posteringer, brugere og tillægsmoduler.

Jeg håber det kastede lidt lys over årsagen til de nye prispakker.

Med venlig hilsen

Martin W. Larsen
Spørgsmål af (5.3k points)
opdateret af
Hej

MEN så burde vi vel også få en bedre service, når vi betaler mere og evt. en SLA så vi kan få godtgørelse, hvis denne ikke overholdes? Vi benytter jo systemet stort set 8 timer om dagen, mens de små virksomheder måske benytter det få gange på en dag (hvis overhovedet så meget), så det skal køre perfekt HELE tiden, hvis det skal være et interessant produkt for os.

Desuden har I jo allerede i oktober lavet startup-produktet så mindre virksomheder med få posteringer kan få et billigere produkt, så hvorfor skal det pludselig ændres så vi andre skal betale ENDNU mere? Det er måske fordi I har fået for mange kunder med startup-produktet, så vi andre skal betale for jeres manglende indtjening?

Vi har bestilt standard-pakken med ubegrænset antal posteringer, så hvorfor skal vi pludselig snydes fordi I har lyst til det? Det er jo ikke fordi vores produkt bliver ændret og vi får en anden/bedre service. Det er bare betale ved kasse 1 og så se dum ud.

/Michael
Desuden kan man stadigvæk bestille jeres standard produkt med ubegrænset antal posteringer. Hvad med at få det ændret PRONTO??? Nye kunder vil, om muligt, nok føle sig endnu mere snydt hvis de har bestilt et produkt som ikke eksisterer om 14 dage!
Hej Michael,

Jeg beklager det sene svar, min kommentar blev åbenbart ikke gemt da jeg ville have svaret dig i går.

Jeg kan love dig for at vi konstant arbejder på at forbedre både vores drift, service og funktionalitet. Som jeg også skrev ovenfor, reflekterer de nye priser i højere grad hvor meget e-conomic bruges.

Vi ønsker selvfølgelig ikke at snyde nogen med den nye prisstruktur, blot at opdatere den så priserne i højere grad følger brugen af e-conomic.

Vi opdaterer priserne på websitet i januar, hvor de træder i kraft fra. Kunder der registrerer sig inden da, vil være på de gamle prispakker indtil 1. april 2015. Inden da vil de blive informeret om hvilken prispakke de vil lande i, i den nye prisstruktur, så der ikke er nogen overraskelser.

Med venlig hilsen

Martin
Jeg er så en af dem der har købt i december og netop har brug for ubegrænset og jeg er IKKE blevet kontaktet ved.r ændringen det var en ren tilfældighed at jeg selv opdagede det.

Man kan sige jer er "heldigvis" igang med at skifte fra et system til dette og dermed "dårligt kommet" igang med det. Og jeg føler mig faktisk en smule bundefanget glad for jeg opdagede det nu og ikke om 3 måneder eller hvornår jeg ramte loftet :(

Jeg kan så se der er "kommet et par ekstra" moduler på det havde da været oplagt at inc. lagermodulet i prisen så havde jeg nok bedre kunne sluge det.

Men gætter på det ikke engang er ulejligheden værd at ringe til jer i morgen og høre om det virkelig er rigtigt? For det kan jeg jo ligesom læse her at det er rigtig nok og I har jo lov til at ændre jeres betingelser med 1 måneds varsel.
Tænk de fleste teleselskaber de "opgradere" deres fritale, hastighed mm for samme pris...
Hej Suz

Alle kunder der påvirkes af skiftet til den nye prisstruktur, vil blive direkte kontaktet, så vi kan fortælle hvilken betydning det vil få for deres aftale.

Det gør vi her i løbet af januar og februar for at kunne håndtere de spørgsmål der måtte komme, og justere processen undervejs, hvis det er nødvendigt.

Det er ikke intentionen at bondefange nogen tvært imod. Alle der er berørt af skiftet til de nye priser får direkte besked, i god tid inden vi sender den første faktura hvor de nye priser vil træde i effekt fra.

I dit tilfælde er det fra den 1/4 2015.

Mvh. Martin