forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

CVR nummer som modtageradresse ved e-fakturering

0
Hej e-conomic

Som følge af den senere tids megen skriveri om konkurs, stævning og erstatning i forbindelse med en måske fejlagtig opgørelse af "igangværende arbejder", har dette fået revisorernes pivstore bevågenhed.

Vi anvender - på anbefaling af e-conomic - ordrestyring.dk som vores sagsstyringsoftware, og en stor del af vore leverandører anvender e-conomic, som deres foretrukne økonomisystem.

Modtagelse af e-faktura i ordrestyring.dk er baseret på CVR-nummeret som modtageradresse.

For at få den fulde gavn af ordrestyring.dk til opgørelse af de rigtige "igangværende arbejder" er det naturligvis et "must", at alle relevante bilag kommer igennem ordrestyring.dk.

Jeg skal derfor endnu en gang indtrængende bede e-conomic om at åbne op for muligheden for at anvende CVR-nummeret som modtageradresse ved elektronisk fakturering i e-conomic. Så bliver enderne da endeligt bundet sammen.

Til orientering er tilmelding til Nemhandelsregisteret gratis ved anvendelse af CVR-nummeret i modsætning til brugen af EAN-nummeret, som er en årlig bekostelig affære.

Med venlig hilsen

Finn
e-consultic.dk
spurgt 2 Dec, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af e-consultic (7,150 points)
status opdateret 16 Feb, 2016 af Peter Andersen (ec)

3 Svar

Hej Finn

Mange tak for dit indlæg smiley
Jeg kan godt se, at det i din arbejdsgang går ind og giver nogle komplikationer når du har leverandører, hvor e-faktureringen den kører gennem CVR. nr.
I forbindelse med dette forslag, har jeg snakket med vores teknikker og fra ham har jeg følgende udtalelse:

"Det er et spørgsmål vi får med jævne mellemrum.
Da e-invoice løsningen i sin tid blev lavet blev der taget en beslutning om at bruge EAN nummeret som unik identifier. Det er vores opfatning at dette virker fint for majoriteten af vores brugere."


Vi står derfor i den situation, at det skal være enten EAN nummer eller CVR. nummer i e-conomic og skal vi sætte det op i mod hvad største delen af vores kunder anvender så vil vi desværre ikke gå ind og ændre e-faktureringen til, at fungere gennem CVR. nummer - det er derfor vi har taget den beslutning, som vi har.

Vi er selvfølgelig hele tiden opmærksomme på de ændringer og muligheder der sker inden for e-faktureringen og hvad der vil gå ind påvirke største delen af vores brugere.

Endnu engang mange tak for dit forslag og engagement her på forum smiley

 


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 3 Dec, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla
Det svar er jeg naturligvis ikke tilfreds med. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, at have begge muligheder til rådighed. Ellers må I finde en dygtigere tekniker.
De muligheder det offentlige stiller til rådighed for e-fakturering, gælder selvfølgelig kun til det offentlige. Derfor undrer det mig, at I kan anbefale ordrestyring.dk, når I ikke bakker dem op omkring deres set-up.
mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn

Vores teknikkere er alle rigtig dygtige og det handler her også om de ressourcer vi/de ligger ind med.
På nuværende tidspunkt vil det ikke blive en mulighed, da der i dette ligger en del flow udfordringer vi skal ind og kigge på. Når du på kunden udfylder EAN nummer, så ved systemet at denne skal e-faktureres, hvor i mod at ved CVR. nummer, så kan de også anvende CVR: nummer selvom, at de ikke vil skulle e-faktureres.

En måde hvorpå du vil kunne løse dette på nuværende tidspunkt er ved, at du får OIOXMLfilen tilknyttet i mailen, så denne kan bruges i behandlingen af fakturaen.

At vi har et samarbejde med en integration betyder ikke nødvendigvis, at de har valgt at lave deres system 100% tilpasset e-conomic. Dette vil heller ikke betyde, at alle logikker er nøjagtigt de samme i to forskellige systemer. Muligheden for at integrere de to systemer foreligger, der vil dog være funktioner eller logikker i det ene program som ikke er at finde i det andet.

Jeg håber at ovenstående vil give dig en forklaring på hvorfor det er, som det er og jeg vil holde fast i "implementeres ikke".

Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Dec, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Finn,

I forbindelse med den øgede fokus vi har lagt på elektronisk fakturering, er dette ønske blevet taget med som en forbedring. Vi er i gang med at udvide afsendelsen gennem NemHandel til også at kunne håndtere CVR- og P-nummer som modtager id. Det er planlagt til at komme i produktion i løbet af januar eller februar.

Med venlig hilsen

Peter Andersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 21 Dec, 2015 Forslag af Peter Andersen (ec) (920 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”