Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Resultatopgørelse

0
Hej

Når jeg udskriver en resultatopgørelse fra 01.11.-26.11.14. får jeg sidste års tal

01.01.-26.01.13.??????

 

mvh

Bente Mehlbye
i Spørgsmål » Andet af (650 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Bente

Ja det er korrekt - det er der en helt specifik årsag til.

Vi har ændret i sammenligningslogikken for at kunne servicere den ret der ligger i rapporten til at trække denne på baggrund af flere regnskabsår.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi ikke har fokuseret på de tidsmæssigt korte søgninger, også fordi disse kan foretages i en saldobalance rapport med samme resultat som tidligere resultat i den tilpassede.

Når alt dette er skrevet og sagt - så kigger vi yderligere på denne rapport og vil finde en løsning som kan håndtere både korte og lange scenarier mere elegant end der hvor vi er landet for nu.

Så beklager de gener du oplever - du kan delvist få det du så tidligere via saldobalancen - og vid at vi arbejder videre med denne rapport.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse, du skriver problemet er løst, men dit svar giver da slet ingen mening.
Du kan sammenligne perioden på Faktisk og året før,
så skal du da også kunne sammenligne år til dato på faktisk og året før, men på året før kommer der et eller andet tilfældigt datointerval, det har vel ikke noget, at gøre med, om man trækker kort eller langt interval! Hvor får systemet datointervallet fra?
Jeg ved da godt, at jeg kan trække tallene andre steder, men når jeg nu har lyst til, at trække den rapport, skal jeg vel også kunne bruge den, eller hvad?
mvh
Bente Mehlbye
Hej igen Bente

Det er ikke helt tilfældigt hvordan den laver den periode - den går tilbage til startdatoen på det første regnskabsår som ikke er i den tastede periode, og så smider den det samme antal måneder/dage ind fra startdatoen.

Dette er selvfølgelig ikke helt optimalt i forhold til jeres rapporter og det er som beskrevet fordi rapporten tager hensyn til rapporttræk på mere end 12 måneder - udtræk på mindre end 12 måneder er ikke optimale det ved vi godt, og dem kigger vi allerede nu på at få løst. Så jeg skal bare bede om lidt tålmodighed så skal vi nok komme op med en funktionel løsning der kan favne begge dele og indtil da kan saldobalancen bruges.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Man kan i saldobalancen alene sammenligne 1 års måned og ÅTD. Hvorimod du i resultatopgørelsen førhen havde mulighed for BÅDE at kigge på en specifik måned med sammenligningstal på måneden fra sidste år og ÅTD med sammenligningstal fra sidste år.

Blot til info, når I nu er igang med at lave rettelser/forbedringer i forhold til nuværende.

Med venlig hilsen
Erik Frandsen