forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Medarbejderlinier på faktura

0
Hej e-conomic,

Er det ikke muligt at få systemet til at smide en linie ud på sin faktura, der hedder f. eks. "Svendetime LJ", når man overfører tider? LJ er initialerne på en medarbejder oprettet i systemet og kan variere.

Som håndværkervirksomhed kan vi rigtig godt tænke os at lave om på vores fakturaopsætning, således at der fremover er specificeret timer ud pr. medarbejder i stedet for vi bare har det totale antal timer stående på 1 linie som en vare oprettet i databasen.

Jeg er godt klar over, at man kan oprette en vare som hedder "Svendetime LJ", men det er ikke interessant, da der kan være 20 andre medarbejder eksempelvis, og der kan også være andre takster end svendetime. F. eks. døgnvagt. Så er det allerede 40 varer som bruges på dette. Det skal fungere med "overfør tidsfunktionen" som kommer sammen med projektmodulet. Det skal foregå helt automatisk, når man klikker på den funktion. Ikke noget med, at man selv skal sidde og skrive initialerne eller noget, da det vil være for omstændigt.

Jeg kan dog ikke få det til at fungere som ønsket. Fakturaerne kan blive lidt komplekse på det punkt, så lad os tage et eksempel. Der er en sag, som skal faktureres. På denne sag har der været to svende ude i dagtimerne. Den ene af dem har også været der om natten, så det er en døgnvagt med en højere timetakst. Dvs. der er to aktiviteter og to medarbejdere. Jeg kan rigtig godt tænke mig, når jeg klikker på overfør tid, at den så spytter følgende ud:

Svendetime LJ         7,5 timer        100 kr.
Svendetime MG       3,5 timer        100 kr.
Døgnvagt LJ            2,0 timer         200 kr.

LJ og MG er de to medarbejdere, som der er registreret tider på i tidsregistreringsfunktionen over i projektmodulet.

Er det ikke muligt at få e-conomic til dette?

Jeg kan som sagt ikke finde ud, hvordan det i såfald skal gøres. Jeg har leget lidt med indstillingerne i forbindelse med overfør tid, men der kan jeg kun få linierne ud kun med medarbejdernavnet stående. Så står der ikke "Svendetime" eller "Døgnvagt" foran. Det kan jeg dog godt få med på fakturaen, hvis jeg vælger, at det skal specificeres efter beskrivelse. Så kommer der en linie ovenover, hvor der står "Svendetime" og så nedenunder to linier med medarbejdernavne og timer. Dette synes jeg dog ikke er pænt, og det fylder for meget, hvorfor det ikke er interessant på denne måde.

Jeg håber, det kan lade sig gøre det andet på en eller anden måde. Rigtig mange virksomheder har det stående på den måde, og det er ikke noget problem i C5 f. eks.

På forhånd tak.

Mvh. Lasse Jensen
spurgt 12 Nov, 2014 i Spørgsmål » Fakturalayout af Webweaver (520 points)
opdateret 25 Nov, 2014 af Camilla Jesswein
Har I set indlægget?

1 Svar

Hej Lasse

Mange tak for dit indlæg og beklager den lange svartid.smiley
På nuværende tidspunkt er det ikke muligt, at smide en linje direkte ind på fakturaen hvor der både står den udførte ydelse samt initialer, som du ønsker.

Som du selv er inde på, så kan dette gøres ved, at du opretter varer. Det vil selvfølgelig give en del varer og kan godt forstå du syntes det vil være tungt at oprette alle, muligheden den foreligger der dog og er også en af de løsninger jeg kan foreslå dig.

Jeg vil meget gerne tage udgangspunkt i dit sidste forslag, hvor du kan få medarbejderinitialet med på fakturaen, som varetekst. Det er denne løsning jeg tænker er den nemmeste for dig, da du så kan gå ind og redigere fakturalinjen efterfølgende og påfører f.eks. ”svendetimer”, ”døgnvagt” og hvad du ellers ønsker der skal påføres. Når du vil redigere en fakturalinje, trykker du på blyanten til højre for linjen, når du står inde og opretter din faktura. Herinde kan du så ændre varenavnet.
Ved ikke om det er ovenstående du mener med, at det kan du specificere bagefter? Ellers håber jeg meget ovenstående giver mening og vil være en løsning.

Du er selvfølgelig altid velkommen til, at kontakte vores support på 88204840 hverdage mellem kl. 9.00 - 14.00, skriver mig en mail eller fange os på chatten, så har vi også her muligheden for, at kigge lidt nærmere på lige netop de udfordringer du sidder med.

På nuværende tidspunkt, er det ikke en mulighed der vil komme, det er første gang, at jeg høre der er ønske omkring dette og i forhold til de knappe ressourcer vi har og for, at det skal skabe værdi for så mange af vores kunder, som muligt så går vi ind og kigger på efterspørgslen.

Endnu engang mange tak for dit spørgsmål og dit engagement her på vores forum.smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 25 Nov, 2014 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla,

Tak for dit dybdegående svar.
Det sætter jeg pris på.

Det ærgrer mig, at muligheden ikke er der og tilsyneladende heller ej kommer til at eksistere inden for den nærmeste fremtid, da det ellers er en simpel mulighed at etablere.

Metoden du nævner er netop den metode vi benytter os af nu, hvor vi manuelt går ind og retter i fakturalinjen, så den passer til vores behov. Men sandheden er, at det er for omstændigt, da vi lever af det her og laver det hver eneste dag. Hvis vi kun skulle gøre det en sjælden gang ville det være til at leve med. Det er desværre ikke interessant for os med et system, hvor vi selv skal tilrette osv... Det tager tid og giver menneskelige fejl i sidste ende. Derfor vores behov for automatik og forespørgsel herefter.

Det er ærgerligt, for jeg kan vældig godt lide e-conomic, men det tvinger os nok til at tage vores valg af økonomisystem op til revidering, da andre systemer kan opfylde vores behov...

Tak for din tid.

God aften :-)

Mvh. Lasse
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”