Hej e-conomic,
Er det ikke muligt at få systemet til at smide en linie ud på sin faktura, der hedder f. eks. "Svendetime LJ", når man overfører tider? LJ er initialerne på en medarbejder oprettet i systemet og kan variere.
Som håndværkervirksomhed kan vi rigtig godt tænke os at lave om på vores fakturaopsætning, således at der fremover er specificeret timer ud pr. medarbejder i stedet for vi bare har det totale antal timer stående på 1 linie som en vare oprettet i databasen.
Jeg er godt klar over, at man kan oprette en vare som hedder "Svendetime LJ", men det er ikke interessant, da der kan være 20 andre medarbejder eksempelvis, og der kan også være andre takster end svendetime. F. eks. døgnvagt. Så er det allerede 40 varer som bruges på dette. Det skal fungere med "overfør tidsfunktionen" som kommer sammen med projektmodulet. Det skal foregå helt automatisk, når man klikker på den funktion. Ikke noget med, at man selv skal sidde og skrive initialerne eller noget, da det vil være for omstændigt.
Jeg kan dog ikke få det til at fungere som ønsket. Fakturaerne kan blive lidt komplekse på det punkt, så lad os tage et eksempel. Der er en sag, som skal faktureres. På denne sag har der været to svende ude i dagtimerne. Den ene af dem har også været der om natten, så det er en døgnvagt med en højere timetakst. Dvs. der er to aktiviteter og to medarbejdere. Jeg kan rigtig godt tænke mig, når jeg klikker på overfør tid, at den så spytter følgende ud:
Svendetime LJ 7,5 timer 100 kr.
Svendetime MG 3,5 timer 100 kr.
Døgnvagt LJ 2,0 timer 200 kr.
LJ og MG er de to medarbejdere, som der er registreret tider på i tidsregistreringsfunktionen over i projektmodulet.
Er det ikke muligt at få e-conomic til dette?
Jeg kan som sagt ikke finde ud, hvordan det i såfald skal gøres. Jeg har leget lidt med indstillingerne i forbindelse med overfør tid, men der kan jeg kun få linierne ud kun med medarbejdernavnet stående. Så står der ikke "Svendetime" eller "Døgnvagt" foran. Det kan jeg dog godt få med på fakturaen, hvis jeg vælger, at det skal specificeres efter beskrivelse. Så kommer der en linie ovenover, hvor der står "Svendetime" og så nedenunder to linier med medarbejdernavne og timer. Dette synes jeg dog ikke er pænt, og det fylder for meget, hvorfor det ikke er interessant på denne måde.
Jeg håber, det kan lade sig gøre det andet på en eller anden måde. Rigtig mange virksomheder har det stående på den måde, og det er ikke noget problem i C5 f. eks.
På forhånd tak.
Mvh. Lasse Jensen