Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning

0
Hej søde rare economic folk - det er vildt så positive I altid er - det kunne I optræde med bl.a. hos banker og teleselskaber - nå men nu til fats  (Jeg har administratoradgang hos Jer under Grodals Regnskab.

Vi har sammen i dag konstateret at et beløb er indlæst 2 gange i banksiden med nøjagtig samme dato, tekst, beløb - desværre var bankfilen ikke gemt så vi kunne teste om der var fejl i denne fil.

Mit forslag til at dette ikke sker  er, at når der indlæses en bankfil - kunne saldoen i banken komme op (et sted) til brug for kontrol - hvis eks. banksaldoen siger der skal stå 70.000 i banken og vi ved det skal være 75.000 jaså er der en fejl i bankfilen- enten har vi glemt en linie eller anden skade - på den måde kan man straks se om filen er korrekt indlæst.  Det er selvfølgelig et must at primo posten stemmer.

I det tilfælde jeg nævnte opdages fejlen kun ved at jeg altid checker den fysiske saldo i banken med åbne ej afstemte poster tillægger eller fratrækker - herefter skal saldoen være lig med saldoen i economic banken.

Havde jeg ikke den afstemning med fysisk bank ser du ikke fejlen idet den rapport man kan udskrive ikke interesserer sig for fysisk banksaldo.

Nå mere det ville være super at man kunne udskrive de åbne poster i bankafstemningen og maile til kunden og sige hvor bliver de bilag af som du kan se her vi ikke har afstemt.

Det samme ville være godt at kunne uskrive og gemme som afstemning i det hele taget med åbne poster og saldiene  der står i selve brugen af bankafstemningen.

Ved godt der kan være tale om flere måneder hvor der er åbne poster - dem kunne man så udskrive eller overføre - men så kan hver især vælge hvilken måde det skal ske på.

Jeg tror faktisk det er nemt at få beskadiget en bankfil - eller springe nogle poster over .......  :)

hilsen Helle Grodal
i Forslag » Andet af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Helle

Jeg tror jeg napper det lidt omvendt.

Rapporten er desværre ikke så hjælpsom - det medgiver jeg gerne.

Når det så er sagt så nævner du  "2 gange i banksiden med nøjagtig samme dato, tekst, beløb". Det har vi allerede taget højde for ikke burde kunne ske - i importbilledet er der et flueben som man skal sørge for ikke er sat - der er nemlig en regel i indlæsningen som siger at posteringer med samme dato, tekst og beløb ikke skal indlæses. Er fluebenet sat indlæser den alt upåagtet af denne regel.

Så undgår man i hvert fald det problem du nævner her. Dog vil man ikke kunne se hvorvidt filen er komplet eller ej - det medgiver jeg gerne, men det er relativt simpelt at kigge på sin ultimo når man har indlæst filen og så se om den stemmer.

For så vidt angår rapporteringen så kigger vi på det - der er et cowboytrick hertil som du kan overveje - når du er færdig med afstemningen af de bilag du har til rådighed - så kan du overføre posteringerne til en kassekladde, evt. en oprettet til formålet, udskrive denne i excel og så slette posteringerne igen.

Så får du det du ønsker dog af lidt omveje. smiley

Vi vil kigge nærmere på rapporten når tiden tillader dette - men for nu kan jeg ikke give dig en realistisk tidshorisont.


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)