forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Automatiske bilagsnumre springer pludselig

0
Pludselig er mine automatike bilagsnumre på nye posteringer sprunget langt frem (15789, hvor jeg rent faktisk kun er nået til 1590!).

Hvad kan der være sket? Og mere interessant: Hvordan får jeg stillet nummerserien tilbage, så jeg ikke fremover skal påføre bilagsnumre manuelt?

/Morten
spurgt 23 Okt, 2011 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Morten (210 points)
status opdateret 16 Okt, 2012 af frederiknielsen

3 Svar

Bedste svar
Hej Morten,

Det er der heldigvis en løsning til. Vi har lavet en video om hvordan man ændrer bilagsserien. -

Ellers kan du nederst i artiklen om nummerserier - http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/bilagsnumre-og-nummerserier finde svaret.

Mit umiddelbare bud vil være at det skyldes, at man ved en fejl har indtastet et højere nummere, fået klikket ok, og så rettet tilbage til det originalle nummer. Så skal man lige ind og fortælle e-conomic at det var en fejl.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 24 Okt, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 16 Okt, 2012 af frederiknielsen
Jamen der var det jo  

Tak for hjælpen (og ja, jeg har helt sikkert fået tastet et for højt nr ved en fejltagelse, så det er årsagen).

/Morten
besvaret 24 Okt, 2011 Spørgsmål af Morten (210 points)
Hej Morten,

Perfekt.    Så slipper du for at ændre det hver gang, og det er jo rart.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 24 Okt, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”