Hej Camilla,
Det er jo en prioritering hvor meget tid, der bruges på forskellige problemer, og de problemer jeg oplister opstår jo kun, hvis man er uerfaren, og ikke får sine kreditorkonti afstemt løbende, og ikke sørger for at være tjekket, hvis man blander valutaer på samme konto.
Jeg forstår godt, at valutadifference i lukket regnskabsår hører til der. Men jeg har netop ikke lyst til at genåbne et lukket år og lave udligninger, der ændrer resultatet her. Nu har jeg fundet nogle nørdede løsninger, så rettelsen sker i åbent regnskabsår. Men det er ressourcekrævende.
Jeg synes stadig, det er vigtigt, at kunne se alle åbne poster på en gang uanset valuta. Dette betyder ikke, at man absolut også skal kunne udligne på tværs af valutaer (selvom det kunne være smart – det kan jo forekomme, at faktura er i en valuta og betaling i en anden). Løsningen kunne måske være, at ikke valgte valutaer stod i kursiv og ikke kunne vælges ved udligning.
Så jeg synes ikke, vi er i mål med valutastyringen. Men hvis jeg skal være lidt ondsindet, kan jeg jo glæde mig over, at dette primært vil ramme de mindre rutinerede brugere :)