forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Link til debitorkontokort i igangværende faktura

+1
Det kunne være rigtig brugbart hvis debitor nummeret i igangværende faktura også linker til debitorkontokortet.

 

I har allerede implementeret (på mit forslag) at debitornummeret i arkivet linker til debitorkontokortet, så det vil være præsis samme funktion. (hehe i kan jo bare bede jeres programmør om at kopy-paste koderne).

 

Håber i vil tage forslaget op til overvejelse.

 

Mvh

Rasmus

Badgeland.dk
spurgt 18 Sep, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Badgeland (1,970 points)
opdateret 3 Okt, 2014 af JannikN

1 Svar

Hej Rasmus,

 

mange tak for dit indlæg.

 

Fedt at du kan lide arkiv-featuren, det er jeg glad for at høre smiley

 

Den store udfordring med det du foreslår er, at du allerede har funktionen "Udvid linjer"  ved at klikke på enten debitornummer eller andet på linjen. Denne vil vi nødigt fjerne, da vi har rigtig mange kunder der bruger den i forbindelse med udspecificering af totalbeløb og overblik af fakturalinjer. Denne funktion aktiverer hele linjen - der differentieres ikke mellem selve kolonnerne, hvorfor vi faktisk skulle omprogrammere hele funktionaliteten af linjen/kolonnerne.

 

Som du selv siger kan vi allerede se kundekontokortene ved at gå i arkiv, vi kan se dem i rapporter, og vi kan se dem under menuen Kunder. Jeg vil derfor mene, at der er rig mulighed for at se kundekontokort, som det er lige pt.

 

Jeg vil kategorisere dette indlæg som implementeres ikke, med ovenstående argumentation som begrundelse.

 

Med ønsket om en dejlig weekend,

 


Med venlig hilsen

Jannik Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 3 Okt, 2014 Forslag af JannikN (1,320 points)
Hej Jannik

Er helt enig, i skal selvfølgelig beholde jeres "udvid linjer". Det kunne dog sagtens kombineres med mit forslag. I skal jo bare lave link på selve debitor nummeret og "udvid linjer" på resten af feltet.

At der er mange veje ind til kundekontokortet er jo ikke et argument for ikke at gøre navigationen bedre andre steder.

Så synes ikke begrundelsen holder. :-)
Hej Rasmus,

tak for din hurtige respons.


Jeg er enig i, at navigationen fra faktureringsmenuen kunne være en lækker ting, ingen tvivl om dét.

Vi må dog også tænke på balancegangen mellem brugervenlighed og kompleksitet, både udseendesmæssigt og funktionsmæssigt.

Som før nævnt er vores kunder glade for funktionen, så vi bliver også nødt til at se på, hvad risikoen ville være ved at ændre en del af knappen fra udvid linjer til kundekontokort. For nogle kunder ville det måske være et direkte irritationsmoment - og ville risikoen ved denne implementering så kunne svare sig når vi tænker på at vi har funktionen flere andre steder i programmet? Denne vurdering tager vi naturligvis også med i beregningen.

Vi bliver også nødt til at have med i ligningen, at vi, som alle andre virksomheder, har nogle ressourcer der skal fordeles på den bedst mulige måde. Hvordan disse ressourcer kommer til at blive fordelt længere ude i fremtiden kan jeg ikke sige noget om, men for nuværende føler vi, at de tre muligheder for udtræk af kundekontokortet vi har i forvejen, er tilstrækkelige for de fleste kunder. Med andre ord, vil jeg vurdere det som et "nice-to-have" mere end et "need-to-have". Selvfølgelig vil vi tage denne problemstilling op, hvis vi får frigivet ressourcerne til denne implementering, og jeg opdaterer selvfølgelig indlægget hvis vi får godt nyt.

Rigtig god weekend herfra. :-)
Hej Jannik

Helt fair! De argumenter du trækker frem her er jeg enig i.

Ligefør jeg betragter mig som betatester med alle de forsalg og rettelser af bugs i allerede har gennemført som jeg er kommet med.

Håber det kommer i nice-to-have bunken, da jeg ikke mener kompleksiteten øges nævneværdigt ift den øgede effektivitet på navigationen. Tid er penge, så jeg elsker at spare tid på ikke at lave dumme ting.

Mvh
Rasmus
Badgeland
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”