forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

layout for Rabatgruppe delen i e-conomic

+3

Hej 

Jeg sidder og babejder en del med at opsætte de rigtige rabatter for vores kunder.

Men der er nogle ting der gør dette meget besværligt.

  1. Når jeg tilknytter linjerabbeter til en rabatgruppe, så kan jeg ikke se navnet eller nummeret på den Rabatgruppe som jeg arbejder i. Jeg tænker at dette er en ret lille ting, som man ret hurtigt ville kunne ændre. Og det gør mit arbejde utrolig forvirrende.
  2. Når jeg er "inde" i en rabatgruppe så kan jeg kun se, nummeret for den respektive Varerabatgruppe, der der har en tilknyttet en linjerabat, jeg kan ikke se navnet. hvilket er omvendt, af hvad jeg kan se når jeg opretter nye linjerabatter. så kan jeg kun se navnet.
    1. Jeg Vil gerne kunne se både navn og nummer begge steder.

Dette irritere mig vildt meget.

Hvordan kan det passe at sådan nogle små ting bare er undladt?

Hvorfor laver i ikke jeres system mere konsekvent?

Jeg syndtes gennerelt der er en del steder hvor, der er undladt små ting som er andre lignende steder. og jeg kan ikke se, hvordan der kan være nogen fornuftig forklaring på hvorfor disse ting er undladt.

spurgt 9 Sep, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Bjørn Holm (3,270 points)
status opdateret 17 Maj, 2017 af rtl

3 Svar

Hej Bjørn

Tak for dit indlæg.

Jeg er helt med på dine problemstillinger, hhv. at du ikke kan se hvilken rabatgruppe du arbejder i, når du er ved at tilføje linjerabatter.
Samt din problemstilling med visningen af navn/nummer når vi kigger på og tilføjer linjerabatter. Min vurdering er helt klart at det ville give et bedre overblik at få vist numre og navne alle steder uden at nogle ville føle dette var en ulempe.

Så jeg tager dette med videre:
Navn på rabatgruppe under "Tilknyt linjerabatter"
Nummer og navn på Varerabatgrupper, både når vi kigger på linjerabatter og når vi tilføjer nye.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 3 Okt, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Bjørn

Jeg kigger lige ind til dette indlæg med en opdatering.

På vores prioriteringsmøde blev vi enige om at dette var en ændring vi gerne ville foretage da det giver glimrende mening.

Den er blevet oprettet som en sag i teknikken og vi vil søge at udvikle og implementere den hurtigst muligt.

Jeg giver endnu en opdatering næste gang der er konkret nyt.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Dec, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)

Hej Bjørn

 

Her følger en afklaring på dit forslag vedr. rabatgrupper. Jeg må undskylde for det meget sene svar og også for en besked om, at forslaget desværre ikke bliver implementeres, som jeg kan se, at du ellers var stillet i udsigt tilbage i slutnigen af år 2014.

 

Som du formentlig har bemærket gives der fortsat ikke informationer om hvilken rabatgruppe man arbejder i, ligesom der heller ikke gøres ved brugen af varerabatgrupperne.

 

Idéen om denne information vil jeg mene fortsat giver god mening, men må erkende, at der ikke er nok efterspørgsel til, at det bliver prioriteret som udviklingspunkt hos os.

 

Derfor sætter jeg dette indlæg til “implementeres ikke”.

 

Forslaget vil dog bliver gemt til en evt. udvikling af rabatfunktionerne i e-conomic på et senere tidspunkt.

 

Med venlig hilsen

Rune

 


Med venlig hilsen

Rune Troels Larsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 17 Maj, 2017 Forslag af rtl (1,660 points)
Hej Rune
Det skal du ikke bekymre dig over, Jeg har fundet et andet økonomi system hvor jeg altid ved hvor jeg arbejder henne.

Der har alle sider nemlig en forklarende overskrift.
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”