Hej
Jeg er ved at optimere mit indkøb, men jeg mangler desværre muligheder i rapporten omsætningsstatistik.
Hvis man kunne vise disse informationer:
På lager
I ordre
Til rådighed
Bestilt
Og evt.
Minimumlager
Minimumordre
Så tror jeg virkelig mange vil kunne lave langt nemmere indkøb ud fra rapporten.
Hvis ovenstående er en for stor implementation, i første omgang, så er der en anden løsning:
Gør det muligt at vise alle varer på omsætningsstatistikken selv om en vare ikke er solgt (Så man får alle varer i alt). Så ville man kunne trække den til Excel og der næst trække Salg > Varer > Varer (Listen) til Excel. Sortere begge efter varenummer og kopierer "På lager, I ordre, Til rådighed og Bestilt" kollonerne over i omsætningsstatistik rapporten.
Så har man pludselig en rapport hvor ens omsætning for en given periode (Hvad end man køber ind efter - Rigtig mange køber ind efter at have 3 måneders omsætning på lager) er angivet samt det antal som er til rådighed.
PS. Når jeg klikker på overskrifterne i rapporten, så sortere den ikke, selv om overskriften er et aktivt link. Det må være en fejl.
PPS. Generelt mangler der muligheder i jeres rapporter. Ud over dette mangler der sammehæng mellem rapporterne, så man kan tage 3 eller tre og merge sammen i Excel for så selv at arbejde videre med dem (Uden at skulle programmere og bruge funktioner som LOPSALG).