forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udvidelse af rapporten omsætningsstatistik til nemmer indkøb

+1
Hej

Jeg er ved at optimere mit indkøb, men jeg mangler desværre muligheder i rapporten omsætningsstatistik.

Hvis man kunne vise disse informationer:

På lager
I ordre
Til rådighed
Bestilt

Og evt.
Minimumlager
Minimumordre

Så tror jeg virkelig mange vil kunne lave langt nemmere indkøb ud fra rapporten.

Hvis ovenstående er en for stor implementation, i første omgang, så er der en anden løsning:

Gør det muligt at vise alle varer på omsætningsstatistikken selv om en vare ikke er solgt (Så man får alle varer i alt). Så ville man kunne trække den til Excel og der næst trække Salg > Varer > Varer (Listen) til Excel. Sortere begge efter varenummer og kopierer "På lager, I ordre, Til rådighed og Bestilt" kollonerne over i omsætningsstatistik rapporten.

 

Så har man pludselig en rapport hvor ens omsætning for en given periode (Hvad end man køber ind efter - Rigtig mange køber ind efter at have 3 måneders omsætning på lager) er angivet samt det antal som er til rådighed.

PS. Når jeg klikker på overskrifterne i rapporten, så sortere den ikke, selv om overskriften er et aktivt link. Det må være en fejl.

PPS. Generelt mangler der muligheder i jeres rapporter. Ud over dette mangler der sammehæng mellem rapporterne, så man kan tage 3 eller tre og merge sammen i Excel for så selv at arbejde videre med dem (Uden at skulle programmere og bruge funktioner som LOPSALG).
spurgt 4 Sep, 2014 i Forslag » Andet af rito (570 points)
status opdateret 13 Apr, 2015 af Randi Birch Andersen
Enig, men jeg tror desværre ikke det er noget man vil implementere da vi begynder at komme over i noget mere avanceret lagerstyring og CRM osv. Svaret plejer at være, at der er en app tildet. Det er der måske også, men mange er rimeligt ubrugelige og andre er så dyre, at man som lille virksomhed bare må sige "bare ærgerligt".
Jeg håber da ikke at det hænger sådan sammen, Jesper.
Det håber jeg heller ikke, men hvis svaret bliver  "app", så er jeg desværre lidt betænkelig ud fra de erfaringer jeg har.

3 Svar

Hej

Vi har under vejs en indkøbsapp, der enten kan integreres til e-conomic nuværende lager og/eller kombineres med vores wms app.

Vi har behov for et par virksomheder der vil være med til, at lægge sidste hånd på app´en samt være test virksomhed.

Hvis man vil være test virksomhed vil vi tilbyde app´en uden beregning og månedsabonnemnette vil være fri de først 3 måneder.

app´e, vil indeholde en egentlig bestillingsfunktion med email, leverandørens varenummer, leverandørens pris samt primære og sekundær leverandør mv.

Hvis det har interesse så skriv til mig php@itnvision.dk så kan jeg fortælle lidt mere om de funktioner der er i app´en udover det som i allerede gør gældende i gerne vil have.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 8 Sep, 2014 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)
Hej Rito

Omsætningsstatistikkens formål er at vise omsætningen så at supplere med yderligere oplysninger som ikke har med omsætning at gøre tænker jeg ikke er den bredde løsning her.

Din idé med at man kan tage varenumre med i omsætningsstatistikken som der ikke er registreret en omsætning på kan jeg dog sagtens følge dig i, da dette vil gøre det en del nemmere at bruge rapporten til at sammenholde med andre rapporter i Excel. Jeg forstiller mig et flueben a la Vis konti med 0-saldo, som vi kender fra andre rapporter.

At klikker på overskrifterne for at få dem til at sortere efter den givne kolonne overskrift giver også god mening når det er noget man kan i enkelte rapporter, så hvorfor ikke bare i alle.

Dette vil være ting som bliver taget med til vores prioriteringsmøde i denne omgang.

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 17 Sep, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)

Hej Rito

 

Endnu en gang mange tak for dit forslag smiley.

 

Vi har haft dit forslag oppe på vores forummøde med teknikkerne. I forhold til at det ligner at der kan sorteres, når der ikke kan, så har vi fjernet dette, så det ikke er misvisende. I forhold til din efterspørgsel på mere overblik i omsætningsstatistikken, så tænker vi om rapporten under lager, der hedder Genbestilling, om den ikke kan dække dit behov? Da denne netop har vareinformationen, beholdningen og minimum med, så der kan bestilles ud fra de data.

 

Jeg vil derfor lukke dette indlæg, men du må endelig sige til, hvis det ikke var helt hvad du havde i tankerne, når du skal genbestille.

 

Tak for dit engagement i at forbedre e-conomic, det sætter vi stor pris på!      


Med venlig hilsen

Randi Birch Andersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 13 Apr, 2015 Forslag af Randi Birch Andersen (2,900 points)
Jeg synes simpelthen det er amatøragtigt at komme frem til INGENTING efter 7(!) måneder. Det burde I kunne have gjort i løbet af 1-2 uger.

Og I har i samme periode fordoblet prisen på jeres system.

Jeg synes det er helt ude af proportioner.

Jeg er MEGET utilfreds med jeres måde at håndtere forslag og udvikling på.

Havde I haft en konkurrent som tilbød lagerstyring, så havde jeg opsagt min abonnement hos jer for længst.

Jeg har i mellemtiden bygget mit eget system til dette. Og nej genbestilling kan ikke håndtere dette.

Jeg vil hermed stoppe med at komme med forslag til jeres system, da I nu har bevist at I ikke høre efter hvad vi brugere ønsker.

Jeg har forslået over 10 ting. De eneste ting der er gennemført er direkte fejl i jeres system alle forslag til forbedringer er bare blevet kastet hen med en dårlig undskyldning om at der ikke er nok der kan bruge det eller at jeg kan bruge 2, 3 eller 4 rapporter til at finde samme data.
overvejes× 119
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”