forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Flere nummerserier til salgsfakturaer

0
Hej E-conomic,

Er der mulighed for at have mere end 1 nummerserie til salgsfakturaer (ikke til manuelle salgsfakturaer) ?

Jeg ønsker eksempelvis at have forskellige nummerserier på kundeniveau (har man få kunder, vil man af strategiske årsager ikke have, at de har indblik i, hvor mange fakturaer man har sendt i mellem hver faktura).

Dvs. kunde A skulle have sin egen fakturanr. f. eks. "A-1, B-2, 3.....mv. " og kunde B  "B-1, B-2, 3, 4 ... mv."

Kan det lade sig gøre? Hvis ikke - har I planer om at indføre det?

NB. Spørgsmålet drejer sig ikke om lovgivningen (det er tilladt at have forskellige nummerserier til salgsfakturaer), men hvorvidt/hvordan det kan lade sig gøre i jeres system, når man fakturerer fra den.

(p.t kan jeg kun finde 1 nummerserie til faktura, ordre mm under indstillinger)
spurgt 27 Aug, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Katja A (490 points)
opdateret 19 Sep, 2014 af Nicoline Stenberg

4 Svar

Ifølge lovgivningen skal fakturaer være fortløbende. Jeg har revisors accept af at lægge et par cifre på, netop for at camouflere antallet af fakturaer. Dette skal blot være konsekvent. I dit tilfælde ville det kunne kombineres, f.eks. A-1-F1001-43, B-1-F1002-67. Du skal blot være konsekvent, så det ses, at du har styr på fakturaerne og ikke har huller.
besvaret 28 Aug, 2014 Spørgsmål af Jørgen_DataKons (690 points)

Hej Katja

 

Tusind tak for dit indlæg.

 

Jeg kan sagtens forstå din tankegang. Men som Jørgen så fint har skrevet så er der en lov omkring nummerserien af sine fakturaer. Det er dermed ikke muligt i e-conomic og det vil heller ikke være noget vi kommer til at muliggøre.

 

Jeg håber, at det giver mening. Ellers er du mere end velkommen til at råbe højt
smiley
 


Med venlig hilsen

Nicoline Stenberg

Online regnskabsprogram
 

besvaret 3 Sep, 2014 Spørgsmål af Nicoline Stenberg (460 points)
Hej Nicoline,

Tak for svar.
Til orientering er det lovligt at lave flere serienumre til salgsfakturaer. Det står i Momsbekendtgørelsens § 40, stk. 1. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152514#Kap12

Hilsen
Katja
Hej e-conomic,

Sjovt nok har jeg lige besøgt en ny kunde, som hårdnakket påstod, at hun godt kunne ændre fakturanummerserie. Det troede jeg ikke på, men så viste hun, hvordan hun blot kunne gå ind og ændre nummerserien frem og tilbage fra en serie 5xxxx til en serie 1xxxx. Hvordan kan det så lade sig gøre for hende? Jeg troede, at I havde ændret systemet til at gøre det muligt, bl.a. pga. de mange webshoppe og andre integrationer, hvor det er fordelagtigt at et ordrenummer f.eks. bliver til et fakturanummer i e-conomic.

Glæder mig til jeres tilbagemelding.

mange hilsner Bodil Retbøll, Økomatch ApS

Med venlig hilsen Bodil Retbøll cand. merc. aud. (Indehaver) (mobil 22477172) Økomatch ApS www.okomatch.dk info@okomatch.dk
besvaret 17 Sep, 2014 Spørgsmål af Økomatch (2,890 points)

Hej med jer smiley


Tusind tak for jeres svar.


Jeg er blevet gjort opmærksom på, at det er muligt at ændre sit næste fakturanummer, hvis ikke det nummer man vælger er blevet brugt i forvejen. Det er altså muligt at køre flere forskellige nummerserier for sine fakturaer. Som eksempel kan man køre serier der starter med hhv. 1001, 2001, 3001 osv. Hvis man kører forskellige nummerserier på sine fakturaer, skal man gå ind og ændre næste fakturanummer alt efter hvilken serie, man skal fakturere i. Inde på vores hjælpeside e-copedia, kan I se hvordan man ændrer sit næste fakturanummer.

 

For lige at knytte en kommentar til dit udmærket forslag Katja, er det endnu ikke muligt at blande tal og bogstaver i sine fakturanumre i e-conomic. Vi sætter stor pris på dit forslag heromkring. Dog er vi nødsaget til, at prioritere vores ressourcer. På baggrund af dette vil dit ønske ikke blive implementeret.

 

Jeg håber, at I alle sammen har fået noget ud af mit svar. Hvis der er noget jeg har overset, må i endelig sige til.
 

Ha’ en skøn fredag og en super god weekend.
 


Med venlig hilsen

Nicoline Stenberg

Online regnskabsprogram
 

besvaret 19 Sep, 2014 Spørgsmål af Nicoline Stenberg (460 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”