forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Blanke kolonner ved udtræk i Excel, kontokort + nøgletalsbalance

+2
Når jeg exporterer rapporterne nøgletalsbalance eller kontokort (både finans, kunde og leverandør) ud i Excel, kommer der i Excel en ekstra blank kolonne mellem hver dataindeholdende kolonne - dvs. jeg skal slette hver anden kolonne manuelt før jeg kan arbejde med tallene i f.eks. pivottabel.

Er det fejl i min pc-opsætning eller i e-conomic? Jeg har haft denne fejl i mange år (måske altid) og på forskellige pc'er, men nu vil jeg gerne "aflive" denne irritation.

Mvh Yvonne
spurgt 14 Aug, 2014 i Forslag » Import og eksport af data af ygo (370 points)
status opdateret 18 Dec, 2014 af Lauris Sørensen

3 Svar

Sådan er det også hos mig, men det forhindrer mig ikke i at lave en pivottabel ud af det. Jeg laver området om til en tabel først; derefter kan jeg lave en pivottabel (selv om det er irriterende med de "tomme" felter).

Men ja, det vil være dejlig at kunne eksportere til Excel uden de tomme kolonner.
besvaret 15 Aug, 2014 Forslag af Nette Stilling (1,030 points)
Hej Yvonne

Tak for dit indlæg og forslag :)

Der ligger formentlig nogle tanker til grundlag for dette, jeg vil dog give dig ret I at dette egentlig ikke er særlig hensigtsmæssigt, hvorfor jeg vil oprette en sag på det hos vores udviklere.

Så opdaterer jeg dette indlæg når der er konkrete nyheder, uanset hvad disse nyheder vil medbringe :)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 15 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Yvonne

Så er der nyt i denne sag, langt om længe.

Vi havde dette forslag oppe og vende på vores prioriteringsmøde. De "tomme" kolonner der fremgår i denne Excel fil, er designet til at eksistere for at give et bedre overblik i denne rapport.

Så konklusionen er at denne Excel fil som udgangspunkt ikke er tiltænkt en pivottabel i design øjemed. Vi har derfor ingen intentioner om at ændre dette for nuværende, omend jeg ved at det er uhensigtsmæssigt i dit tilfælde.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Dec, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 119
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”