Du sagde: Fast leverings adresse 1.....
Cecilie: Hvad kan jeg gøre for dig?
Du sagde: Når vi opretter nye kunder skal man ud og oprette Ab.Fabrik som nr. 1 hver gang.Kan man sætte standard layout så den på nye kunder ALTID har oprettet (automatiisk) nr. 1 som Ab. Fabrik????Det vil korte oprettelsen af...Det skal hos os være standard.... ALTID
Cecilie: Så det er leveringsadressen, du gerne vil undgå at skulle oprette for hver kunde? :)
Cecilie: Hvor du istedet kan vælge den samme for alle?
Du sagde: YES
Cecilie: Det er således, at der er en form for kartotek til hver kunde, som man ikke kan anvende på tværs af kunderne desværre. Det man kan istedet, er at importere leveringsadresserne :) Jeg fortæller mere om hvordan.....
Cecilie: Er det samme leveringsadresse på alle kunder? :)
Du sagde: Ja Ab. Fabrik.........
Cecilie: Når dette er gjort kan du importere leveringsteder i kundekartoteket :)
Du sagde: ALt. kan leverings betingelsene sættes til standard iht til INCO terms 2010.....
Du sagde: Jeg skal ikke eksportere noget????
Cecilie: Når du har eksporteret kundekartoteket, så sætter du en leveringsadresse på ved import :) Jeg sender lige et skærmbillede. To sek :)
Du sagde: Det er kun for NYE kunder ikke de gamle......
Du sagde: Vi har to kunder hvor vi leverer varerne (Vestas og Siemens) ¨'
Cecilie: Man kan desværre ikke gøre det nemt med de nye, der skal man oprette det manuelt
Cecilie: Der er ikke en fiks løsning på det desværre. Så det er en workaround jeg giver dig her :)
Du sagde: Så må du vist ned i udviklings afdelingen, og bede dem om at få det lavet ;-)
Du sagde: Mener du seriøst at jeg skal oprette kunden eksportere alle kunderne oprette Ab. Fabrik og så importere dem alle igen??????
Cecilie: Ja, det kunne helt sikkert være smart! :) Jeg vil faktisk anbefale dig at skrive det på vores forum.
Cecilie: Her har vi en gruppe som kigger på forslag :)
Cecilie: Der er også teknikere her i gruppen ;)
Du sagde: OK...... Prøv at sælge ideen...... til de teknikere???
Cecilie: Det er nok lettere at oprette manuelt hvis det bare er en enkelt. Men hvis du opretter 20 på en dag, så vil jeg mene det andet er lettere :)
Du sagde: Ja men EDB skulle jo gøre livet lettere for brugerne, det er derfor APPLE har succes!!!!!!
-
Så kan man ikke få en funktionalitet så systemet opretter leverings betingelserne som STD iht til Seneste INCOTerms betingelser??????? For alle nye kunder!!!!!!