Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oprettelse af kunde

+3
I det gamle layout var det nemt. Her skulle alle kundeoplysninger oprettes i et billede. Nu er oprettelsen fordelt over 3 faneblade, og det er min erfaring, at netop e-conomics kundepotentiale, de små og mellemstore virksomheder, har fokus rettet helt andre steder hen, end at forstå systemopsætning og konsekvenserne af fejloprettelser.

Mange af dem kommer ikke længere end til faneblad 1, Generelt, og overser de 2 andre faner. Derfor er mit forslag enten at gå tilbage til den gamle opsætning, eller placere alle "livsnødvendige" felter på faneblad 1, herunder specielt "Momszone". Glem layout og koncentrer Jer om funktion. Vi klikker os fortsat ihjel.
i Forslag » Andet af (26.5k points)
Enig. Det er rodet og ulogisk og bærer lidt præg af tilfældigheder i hvilken fane man lige har valgt at placere et felt.

Helt galt er det på bogføring af leverandørfakturaer i lagersystemet hvor man skal klikke sig igennem en række ulogiske vinduer istedet for at samle det hele et sted som når man bogfører en almindelig kreditorfaktura.

Man følger jo et flow af oplysninger i bogføringsprocessen, så hvad skal al det klikkeri gøre godt for?

1 Svar

Hej Erik

Det er skam helt bevidst placering af tingene - momszone er for vores kundesegment nemlig generelt ikke noget som bliver ændret da størstedelen af vores kunders kunder er standardiseret - så opsætningen af standard betalingsbetingelse og momszone dækker størstedelen af alle kundeoprettelser som laves - dem som har med udenlandske kunder at gøre er allerede bevidste om at der er nogle ting som skal tilpasses - og helt korrekt at det så giver et ekstra klik at skulle skifte fane for at tilpasse dette, men det har været et nødvendigt offer for at lave oprettelsesflowet så smidigt som overhovedet muligt uden at overinformere kunderne.

Så selvom det, for de kundeoprettelser hvor der er lidt ud over det sædvanlige, kan virke mere besværligt er det lige så meget fordi man ikke rigtigt opdager det man ikke får at vide og ikke har behov for.

Så særlige forhold giver mere arbejde, sådan er det i alle tilfælde i livet generelt. Der ligger lange overvejelser til grund for hvad der er vist hvor og hvad der er skjult - og for nogen kan det virke som mere arbejde men for størstedelen er det klart en simplificering af processen.

Vi er altid lydhøre over for forslag hertil - men i dette tilfælde kan jeg ikke forsvare at bruge kræfter på at flytte den, ikke selvom man kan mene at dem som ikke skal bruge den bare kan ignorere den, men det øger også risikoen for utilsigtede ændringer heraf med unødige fejl til følge.

Så alt i alt - tak for input - men i dette tilfælde vil vi fastholde den aktive beslutning der blev taget ved udarbejdelsen af det nye oprettelsesbillede.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Jeg synes, at Jeres målgruppe bliver smallere og smallere.
Jeg synes, at det er en sludder for en sladder. For mig er oprettelse af debitorer og kreditorer identiske, og under kreditorer er momszonen angivet på første side. Hvis I var konsekvente, så skulle de 2 funktioner være spejlbilleder af hinanden. Og der, hvor der er afvigelser, kan I flytte disse afvigelser til et selvstændig faneblad.