forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

reklamation statestik

0
Hej,

 

vi har opdaget et behov for rapportere/dokummenter statestikker overfor reklamationer(dato, debitor, antal, årsag, ref. ect...)

er sikker på andre også har behov for denne løsning, så håber det er noget der kan blive gennemført af e-conomic snarest.

 

mvh

Frama
spurgt 1 Aug, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Framacph (120 points)
status opdateret 7 Aug, 2014 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Frama

 

Tak for dit indlæg og dit forslag.

 

Der findes allerede muligheder i e-conomic for at konstruere noget statistik i forhold til ens omsætning, "reklamationer" mv.
I din specifikke situation kræver det en smule manuelt arbejde for at det bliver rigtig hensigtsmæssigt og nemt for dig at lave denne statistik.Nnår du krediterer dine reklamationsvarer, kan du give dem et varenavn med f.eks. "Ukurans" foran det normale varenavn, således at de er nemme at filtrere når du skal have hevet dataen ud. Du tilføjer ligeledes her evt. beskrivelse af årsag og naturligvis antal.

 

Informationen på den fakturalinje hvor du har lagt den ukurante vare, kan så eksporteres til en rapport herunder:
Orange ikon med tandhjul -> Alle indstillinger -> Eksportér data -> Download lister enkeltvis -> (Evt. dato afgrænsning) -> Send data -> Fakturalinje.csv + Faktura.csv

 

Her får du så en Excel fil, hvor du kan se og bearbejde dine fakturalinjer med ukurante varer.
Du kan herefter parre den op mod Faktura.csv for at få nødvendige informationer om debitor eller kreditor, reference mv. 

 

Dette er altså en workaround der umiddelbart kan løse dit behov. I forhold til at udvikle en standardfunktion til denne rapportering i e-conomic er jeg bange for at efterspørgslen ikke helt er stor nok. Det er første gang jeg har hørt dette forslag, hvorfor der må konkluderes at det ikke er størstedelen af vores brugere der har dette problem. Jeg føler derfor at vi kan ligge vores udviklerressourcer på et indsatsområde der i sidste ende vil tilføre værdi til e-conomic som produkt for en bredere skare af brugere.

 

Ønsker du at få lidt mere information eller vejledning i den givne workaround er du velkommen til at tage fat i mig smiley


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 130
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”