forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kunde nr.

0
Hej

Et ønske fra "gammelt system" her var det således, at søgte man på et kunde nr. og kunde nr ikke fandtes, så forslog den selv samme kunde nr ved oprettelse af ny kunde. Nu skal man hver gang taste kunde nr igen. Mon det kan laves som det fungerede tidligere??

Mvh. Tom
spurgt 31 Jul, 2014 i Forslag » Fakturalayout af Tom Nygaard (360 points)
status opdateret 1 Aug, 2014 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Tom

 

Tak for dit indlæg og det fine forslag.

 

Sådan som jeg læser det, så minder det meget om vores allerede eksisterende funktion med "Automatisk Nummerforslag" i Kundeopsætningen.

Denne funktion tager det højeste numeriske kundernummer +1.

 

Dette er en funktion som løser behovet for rigtig mange e-conomic brugere, i forhold til automatisk at få foreslået et kundenummer ved oprettelse af ny kunde.

 

Lad mig høre dine tanker om ovenstående funktion, som er direkte medtaget fra "classic" e-conomic. 


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 1 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
hej

Det løser ikke vores problem. Vi har ca 110.000 kunder i Economic og bruger telefon nr som kunde nr. denne kan kunden altid huske modsat af et tilfældigt nr.

men funktionen som jeg efterlyser, er bare ikke kommet med over i det nye system.

Tom
besvaret 1 Aug, 2014 Forslag af Tom Nygaard (360 points)
Hej Tom

Ja, når du anvender telefonnumre så er "Automatisk nummerforslag" ikke brugbar.

Den funktion du hentyder til der fandtes tidligere, var mulig fordi at der i debitorkartoteket var 2 knapper, hhv. "Søg" og "Søg nr." - her var der altså mulighed for at angive at der var tale om et decideret nummer.

I ny e-conomic, har vi introduceret inline search, som søger på både navn og nummer. Du fortæller derfor ikke systemet længere at du søger efter nummeret specifikt.

Derfor er det ikke muligt at overføre dette specifikke nummer til den nye kundeoprettelse. Der er heller ikke umiddelbart udsigt til at det vil blive indført, eftersom det ikke er muligt at få det til at spille sammen med vores inline search.

Ydermere bliver vores inline search formentlig udbygget til at kunne søge endnu længere ned på kundeoplysninger, hvorfor der bliver endnu flere data der umuliggør den funktion du ønsker.

Så denne afvisning af forslaget er naturligvis ikke for bare at være afvisende for tiltag, men den funktionalitet som den nye inline search bidrager til, føler jeg, at give et bedre produkt i det store billede i forhold til at få dette nummerforslag ved nye kundeoprettelser.

Mvh. Lauris Sørensen
Hej
Tak for dit svar.
Dejligt med flere søge muligheder, er det på adresser mm??
Men også temmelig trist, at nogle funktioner forsvinder, som har været meget brugt. Det kunne der sikkert findes en løsning på:) Vi har brugt Economic siden 2003.
Tom
Hej Tom

Ja det er præcis det der er på tegnebrættet, men jeg har desværre ingen tidshorisont på hvornår det vil blive implementeret.

Det er selvfølgelig ærgerligt at miste funktioner, uanset hvor store eller små de er. Den funktion der er tale om her, er som sagt en bifunktion af det gamle søgefelt og vi har i ny e-conomic, givet søgefeltet endnu bedre funktionalitet.

Der kunne sikkert godt udvikles en løsning, men jeg frygter at det vil gå ud over vores "inline search". Så for nuværende vil jeg ikke gå videre med det, men man ved naturligvis aldrig hvad fremtiden bringer.

Endnu en gang tak for dit indlæg :)

Mvh. Lauris
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”