forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Meget uhensigtsmæssigt funktion vedr. reference i lager/indkøb

+1
Det er da ikke logisk at en kontakteperson hos en leverandør ikke automatisk modtager ordren, når vedkommende er valgt som "deres reference" på bestillingen. Kun ved at sætte hak i "modtag e-mail kopi af", vil vedkommende modtage bestillingen, samme med samtlige andre som har fået "hak" modtag e-amil kopi af". Når en refenrece er valgt, er det vel selvindlysende at denne person som minimum skal modtage bestillingen.

PS Hvordan lave man copy & paste til disse indlæg ?

2ny
spurgt 18 Jul, 2014 i Forslag » Lager af toch (220 points)
status opdateret 28 Mar, 2017 af Andreas Polk
Det samme problem er gældende med faktureringse-mail jvf: http://forum.e-conomic.dk/14007/anvende-fakturaadresse-ved-bogfor-og-send-samt-mailsignatur

3 Svar

Hej

Tak for dit forslag.

Det springe punkt i hvorfor det er sådan som det er nu, er den at man ikke - ligesom man har under kundeopsætningen - har mulighed for at vælge om det er leverandørens e-mailadresse eller kontaktpersonens e-mailadresse som den som udgangspunkt skal sende til.

Jeg kan dog sagtens se idéen i at man har samme funktionalitet som man har under kunder og derved kan vælge om det skal være kontaktpersonen som er valgt på i Deres ref., som modtager mailen, eller om det skal være den mail der står fast på leverandøren.

Jeg har derfor sat forslaget til Overvejes, så det kan komme med til vores næste prioriteringsmøde hvor vi vil snakke om muligheder for hvordan dette rent teknisk kan gøres.

Jeg vil sørge for at holde indlægget herinde opdateret når der er nyt.

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 18 Jul, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Hej

En lille opdatering til dette indlæg.

Det har været oppe og vende på vores prioriteringsmøde og det vil være sådan at der kommer en funktion hvor man får mulighed for at vælge om den skal sendes til leverandørens primære e-mailadresse eller om den som hovedregel skal sendes til referencen, ligesom det er muligt på kundesiden.

Der vil blive opdateret herinde på indlægget når der er nyt vedr. implementereing af dette.

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 15 Aug, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Hej Toch
Jeg vil gerne starte med, at undskylde over, at du dit indlæg nu har ligget i knap 3 år uden, at have fået en egentlig afklaring siden vi valgte, at gå videre med funktionen.

Vi har ikke fået det implementeret og det ligger desværre heller ikke på vores plan det næste år. Det hænger sammen med generelt vores ”mail logik” i forhold til kontaktpersoner.
Det betyder, at det bliver til en implementeres-ikke.

Dit forslag bliver ikke smidt væk. I stedet vil vi når mailafsendelse i forhold til kontaktpersoner bliver et fokusområde genoverveje sammenhængen imellem afsendelse af bestillinger + kontaktperson.

Den bedste måde du skal gøre det nu på er, at sætte hak i ”modtag kopi af” i samtlige kontaktpersoner også i afsendelsen af bestillingen vælger fra og til med de e-mails som står der.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”