forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændring i anlægsmodul... nye udfordringer ved konvertering!

0

Hej

Jeg er ved at teste konvertering af data for en kunde der overvejer at bruge e-conomic i fremtiden og her er jeg stødt på følgende udfordring.

Restlevetiden i anlægskartoteket for historiske anlæg skal nu tastes som restlevertiden fra den dato der er konvertert til. Det betyder umiddelbart følgende:

  • Anlæg købt før konverteringsdatoen får en underlig kunstig restlevetid = et dårligt overblik til revisor der ønsker en oversigt over alle anlæg.
  • Restlevetiden kan ikke være fx. 10,5, som vil være tilfældet, hvis anlæget historisk er taget i brug midt i en måned.... det kunne løsningen før opdateringen løse, da den kun anvendte fakturadato og startdato...
  • I forbindelse med indlæsningen af det historiske anlægskartotek findes er anlæg der stadig er i brug, men hvor restlevetiden = 0. Det acceptere e-conomic ikke.... det tyder på det stammer fra den gamle løsning, hvor det naturligvis ikke gav mening og indlæse anlæg uden en restlevetid...
  • Afskrivningerne på gamle anlæg bliver forkerte, da man ikke kan have en restlevetid der er kortere end det der allerde af afskrevet.... så et anlæg fra april '09 med levetid på 96 måneder kan ikke oprettes rigtigt....

Håber I vil fikse dette eller rulle tilbage til den gamle løsning - er nemlig ikke sikker på kunden vil betale for det ekstraarbejde ovenstående vil give, når der er over 200 historiske anlæg.....

Vh Kenneth

 

spurgt 18 Jul, 2014 i Spørgsmål » Import og eksport af data af Kenneth Abel (260 points)
opdateret 18 Jul, 2014 af Kenneth Abel

1 Svar

Hej Kenneth

Tusinde tak for dit indlæg. Det er nogle rigtige gode spørgsmål du rejser her og det er noget som jeg vil blive nødt til at trække en livline omkring.

Så derfor er indlægget videresendt så jeg er sikker på at du får kyndigt svar på dine spørgsmål. Vi er dog ramt en smule af ferie på den front, så jeg kan ikke love hvornår der vil komme svar. Men så er vi i hvert fald sikre på et mere kyndigt svar end jeg umiddelbart ville kunne give dig. :)

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 23 Jul, 2014 Spørgsmål af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”