Kan ikke udskrive kontoudtog eller rykker

0
Jeg har en kunde, der ikke kan skrives kontoudtog eller rykker på via fakturamodulet?

kunden har tidligere kun fået udskrevet kontoudtog uden renter og gebyrer.

Der er ikke problemer med andre kunder, der også tidligere har fået udskrevet kontoudtog.

Nogen løsninger?

mvh
Susan
lukket
i Spørgsmål » Andet af (750 points)
status opdateret af

5 Svar

 
Bedste svar


Hej Susan,

Det er vel realset ikke ekstra kredittid, men en begrænsning på hvornår man må sende den næste rykker - er det ikke de 10 dage? (men de skal jo ikke have 10 dages ekstra kredit). Det andet styre man på respit dage, så der altid vil være 10 dage mellem hver rykker med gebyr.

Din løsning vælger jeg at overhøre - det er nemlig ikke en løsning. Jeg synes vi skal have det løst!    Tag et screenshot af søgningen i rykkermodulet og et screenshot af de åbne posteringer på kontoen, så kan vi få det løst.

Du kan selvfølgelig også altid ringe ind til supporten på 88 20 48 41, hvis du mener ovenstående er følsomme oplysninger.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Spørgsmål af (152k points)
valgt som bedste svar af
Hej Susan,

Et bud vil være at du har oprettet en rykker med en betalingsbetingelse, som er længere fremme end den dato du vælger at skrive, når du laver rykkeren. For den vil teste om der er noget forfaldent(forudsat der er nogle ikke udlignede poster). Et måde man kan teste dette på, er ved at sætte en meget sen dato på, som f.eks. en i 2015 for at se om der kommer noget frem.

Det vil være mit bedste bud i første omgang. Så det vil jeg anbefale dig lige at prøve, og så komme en med en melding.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Spørgsmål af (152k points)
Hej Steffen,

jeg har prøvet dette med at sætte datoen til 31.12.2011 og så virker det. Men jeg har forfaldne poster på, der er flere måneder overforfaldne, så jeg forstår det ikke.

I det mindste burde jeg da kunne udskrive kontoudtog?


mvh
Susan
Spørgsmål af (750 points)


Hej,

Hvis det virker med denne dato, så ville jeg kigge på det kontoudtog du har sendt afsted, og hvilken forfaldsdato der er på denne, fordi så skyldes dette dette. Sender man en rykker på en faktura som er forfalden, men bruger betalingsbetingelsen netto 8 dage på fakturen, så vil du først kunne lave den næste rykker efter 8 dage. Jeg vil altid anbefale folk at bruge en betalingsbetingelse med omgående betaling. I min verden giver det ikke mening at man rykker for betaling, og så giver folk lidt ekstra kredit   

Så det ville jeg styre på respit dage til at lave faste rykker intervallet.

Vi har et helt rykker afsnit i vores hjælp her. - http://wiki.e-conomic.dk/rykker/


Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Spørgsmål af (152k points)
Hej Steffen,

Den ekstra kredittid skal gives i forhold til inkasso- og rentelovgivningen, der som minimum angiver 10 dage, så den kan man ikke slippe udenom.

Det kontoudtog jeg tidligere har lavet til kunden er ikke registreret, og ligger derfor heller ikke i arkivet. Så i forhold til Economic er kunden ikke tidligere gjort opmærksom på noget.

Men vi skal ikke tærske mere langhalm på det, jeg løser det ved at lave det manuelt i et Excel-ark.

mvh
Susan
Spørgsmål af (750 points)