forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udligning på debitorkonti med 2 slags valuta

0
Jeg udskriver fakturaer til norske kunder i NOK.
Ved betalinger fra Norge, har jeg på norske debitorer bogført betalingen i DKR.
På daværende tidspunkt viste jeg ikke det ville give problemer, men det gør det.

Debitorkonti som indeholder fakturering i NOK og betaling i DKR kan ikke udlignes, idet man ikke kan
afmærke posteringer først i DKR og dernæst i NOK. DVS de står altid åbne.

Det næste problem som opstår er, at kontoudtog heller ikke bliver korrekte.
I udtræk af kontoudtog skal der vælges en valuta type eller omregnet.
Dvs at norske kunder får et kontoudtog i DKR og ikke NOK, hvilket ikke er særlig kundevenligt og kunderne forstår det simpelthen ikke.

Det ville være dejligt ved udligning, om der kunne vælges/afmærkes (MIX) flere slags valuta og dernæst
f.eks vælge: DKK/NOK for udligning.

Er der andre som kender til dette problem og evt kan komme med en løsning ?
spurgt 17 Maj, 2011 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Lone Ryslev (150 points)
opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

1 Svar

 
Bedste svar



Hej Lone,

Udligning af faktura og indbetaling i hver sin valuta, kan man ikke(som du også skriver). Har du f.eks. lavet fakturaen i NOK og bogført indbetalinger i DKK, så vil jeg anbefale dig at ompostere indbetalingen på de danske kroner, til norske kroner. Så vil du kunne udligne betalingen med fakturaen, samt du vil kunne sende et kontoudtog som fremgår korrekt med valutaen.

Vi kigger PT på en løsning med at man kan udligne flere fakturaer når vi kommer med den nye kassekladde, men et kontoudtog vil altid vise den valuta det bliver bogført i, så jeg vil i dette tilfælde anbefale dig at bogføre det i norske kroner.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Maj, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”