Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Omvendt betalingspligt i demoregnskaber ?

0

Hej

Kunne man ikke indarbejde de nye momskoder vedr. omvendt betalingspligt i de demoer man kan downloade ? smiley


René Arpe It-konsulent
i Forslag » Andet af (17.3k points)

1 Svar

Hej René

Vi er i fuld gang med at indarbejde dem, der er bare lidt overvejelser i forhold til demoer og standardopsætninger som vi gør os.

Skal vi oprette konti der understøtter det, eller blot gøre dem klar til implementeringen? Dvs. oprette momskoderne men ikke tildele dem på nogen konti da det er lidt afhængigt af ens virksomhedssammensætning. Dog vil jeg medgive at en evt. nyanskaffelseskonto for hardware mv. med denne kode giver mening for stort set alle momsregistrerede - men en omsætningskonto er jo kun i de tilfælde hvor 50% kravet er opfyldt, og derved kan det måske forvirre mere end det gavner at begynde at smide den nye salgskonto på.

Vi forsøger at vende hvor det vil give mening og input hertil er mere end velkomment.

Dog skal det nævnes at vi er med på udfordringerne hvis du sælger samme type vare til både private og erhverv men fortsat er inde for grænserne, da man risikerer at skulle have to af samme vare for at kunne styre det - det er en lidt længere diskussion som vi er i gang med og som vi forsøger at finde en elegant måde at implementere på den lidt længere bane.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Jeg ser gerne man laver konti mv så funktionen er fuld funktionsdygtig i demoen.

Det gør det let at henvise en kunde til at teste det af i en demo og samtidig kan jeg som konsulent "lure af" hvordan "the e-conomic way" på området er.
Jeg kan sagtens finde ud af at oprette momskoder og konti så det fungerer men skal kunden efterfølgende have hjælp hos jer vil det være en fordel at opsætningen minder så meget som muligt som den de kender i supporten.

Jeg bruger af samme årsag så vidt muligt fx de forkortelser på momskoder som der anvendes i demoerne mv.
Hej René
Tak for feedback
Vi har opdateret alle vores standardopsætninger og vil opdatere demoerne i dag.
Vi har besluttet ikke at oprette omsætningskonti hertil da det er meget individuelt om man bliver omfattet af reglerne eller ej.
Der er skrevet e-copedia artikler om begge dele så den del inklusiv momskodernes navne er på plads.
Vi har på købssiden oprettet en mindre anskaffelser konto med denne kode - da det med en hvis sandsynlighed er her at flest mennesker vil blive omfattet af reglerne.