Hej Tina
Mange tak for dit indlæg – din feedback er værdsat.
Jeg tillader mig at svare i samme rækkefølge, som du har skrevet punkterne i.
Du skriver, at ved oprettelse af et projekt, ligger km-indtastningen på fanen ”Øvrigt”, dette er også korrekt. I vores nye layout har vi forsøgt, at gøre brugerfladen så enkel som mulig, uden for meget støj. Dette er gennemgående for programmet og det nye layout. De ting vores kunder benytter oftest, har vi forsøgt at lægge på den første fane og på den måde været inde og kigge på opsætningen og udvælgelsen af pladserne.
Da det beslutninger taget i forhold til programmets opbygning og design, så er det ikke noget der umiddelbart bliver ændret. Når det er sagt, så lytter vi selvfølgelig til vores kunder, så hvis der er mange der har samme ønske som dig, så er det noget vi vil overveje mulighederne for at ændre. Vi har faktisk for nyligt rykket lidt rundt på felterne i fanerne i lagermodulet, efter vores kunders ønsker, så vi er hele tiden opmærksomme på det.
Dit næste punkt, drejer sig om vores medarbejderstatistik. Også her er der det med fanerne og deres indhold, som også kommer til udtryk.
Så vidt jeg kan forstå på dig, så gemmes din tidligere indtastning ikke? Jeg har netop været ind og teste det i min egen aftale og kan konstatere, at det ikke er en generel fejl i systemet. Det kunne derfor godt tyde på, at der ligger nogle andre ting og drille, her kan cookies godt være en af årsagerne. De kan nemlig godt bliver overfyldt og derfor forhindre dig i, at arbejde optimalt i systemet. Derudover kan det også godt være selve din browser der går ind og driller og som enten trænger til en opdatering eller en helt ny. Jeg bruger selv Mozilla Firefox, og det fungerer for mig. Jeg håber det lykkes for dig, for jeg giver dig ret i, at det ikke er optimalt, hvis man skal udfylde hele ens indtastning igen.
Du skriver at det samlede antal timer er forsvundet. Kan du fortælle mig præcist hvor i programmet du oplever, at det ikke vises? Så vil jeg meget gerne kigge nærmere på det.
Du skriver at det er samme problem mht. at den ikke gemmer din indtastning når du henter din balance. Som tidligere nævnt, kan det måske hjælpe dig at slette cookies eller skifte browser. Det kan også være det modsatte, og din browser er sat til at slette cookies jævnligt, så vil den nemlig ikke gemme de indtastninger du har lavet tidligere.
Det er rigtigt, at man ikke kan have flere projektkort åbne i e-conomic. Der er dog den mulighed, at du kan få dem vist i Excel, og på den måde, kan du have flere åbne samtidig.
Avanceret søgning, var der i vores gamle layout, og den er faktisk netop blevet implementeret i det nye layout, så nu er det også i det nye layout.
Måden du kan se om en tidregistrering er udlignet, er under fanen rapporter>>projekter>>projektkort>>søg på projektnummer og sæt flueben ved ”vis detaljer”. Nu bliver projektkortet vist, og de tidsregistreringer der står 0,00 ud for til højre, er udlignet – så på denne måde kan du kontrollere det.
Du kan desværre ikke om kontere en km-registrering på samme måde som med tidsregistrering. Det du derfor skal gøre er, at lave det som en minus-registrering og efterfølgende oprette den korrekte for, at få det om kontere.
Ang. dette med visning af flere kontokort, så er det samme metode som tidligere nævnt, med visningen i Excel.
Når du ønsker at søge på et bogstav i det nye layout, indtaster du i søgefeltet fx ”a*”. Når stjerner bliver skrevet efter bogstavet, ved e-conomic, at alle der starte med ”a” skal søges frem. Så funktionen er der stadig, den er blot et andet sted.
I forhold til det nye posteringsvindue, så er det selvfølgelig en stor omvæltning, det vil jeg give dig helt ret i. Ændringen er lavet, for at skabe mere overblik, og for at fremhæve det du sidder og arbejder med lige nu. Det er også derfor vi har lavet oversigten i venstre side, så man kan følge sin indtastning. Jeg kan anbefale dig at bruge vores superkladde i stedet, som netop er lavet til vores administratorer, som godt kan lide at have det store overblik.
Denne feltrækkefølge kan ændres til hver kassekladde, og er brugerbestemt, så du kan oprette lige den du gerne vil have og ønsker at arbejde med. Du kan nemlig også rykke dette afkrydsningsfelt, så det kommer samme sted i alle dine kladder. Jeg har fundet en guide til hvordan du ændrer i denne feltrækkefølge.
De farvede symboler er lavet for, at gøre det mere intuitivt, også for vores kunder, som ikke er så regnskabskyndige som jer administratorer, som forstår bogstavernes betydning. Vi har ikke intentioner om, at ændre dette, da det hjælper mange af vores kunder. Derudover fungerer det lidt anderledes i e-conomic mht. posteringstyperne. Der er flere forskellige end man normalt har i C5 fx, så derfor er der brug for, at kunne skille det ad.
Du skriver, at feltet ”beskrivelse” ikke er overskueligt. Hvor benytter du feltet ”beskrivelse” og hvordan tænker du dette kan blive mere overskueligt?
Stregerne i rapporterne er lavet for, at man bl.a. undgår forkert aflæsning på linjerne. Størrelsen på overskrifterne er gennemgående for vores program, og er lavet netop for at undgå ”fnidder”, så der bliver skabt mere luft i skærmbilledet, igen for at skabe mere overblik. Det er ikke noget jeg umiddelbart kunne forestille mig bliver ændret, men vi er selvfølgelig stadig opmærksomme på vores kunders feedback og tager stilling derefter.
Linjeafstanden i programmet, har vi faktisk gjort mindre end den var til at begynde med, da det nye layout blev lanceret. Denne ændring skete efter at vores kunder kom med feedback til netop linjeafstanden, så dette er allerede blevet reduceret en del.
Ang. kontrasterne så ved jeg, at der bliver kigget på det i øjeblikket. Vi er opmærksomme på, at vores kunder kan have forskellige skærmopløsninger, så det kan blive lidt gnidret for nogle af jer kunder og det vil vi selvfølgelig gøre alt for, at gøre bedre.
Der er flere måder man kan fakturere et projekt på. Den måde jeg personligt foretrækker, er under fanen Salg>>Kunder>>Kunder>>Projektoversigt>>ikonet ude til højre ”Nyt tilbud/ordre/faktura”. På denne måde bliver det hele udfyldt samtidig, og man er sikker på at få valgt det rigtige projekt på kunden. Jeg håber denne måde at gøre det på, kan lette din arbejdsgang lidt.
Jeg håber jeg kom hele vejen rundt. Du skriver selvfølgelig bare igen hvis der er punkter jeg skal uddybe yderligere.
Jeg ser frem til at høre fra dig ang. de punkter, hvor jeg har brug for at få uddybet lidt.