forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nye Momsregler pr. 1/7 implementering

+2
Hej

Når disse nye regler træder ikraft kan alle der handler med it produkter forvente at få faktura er med blandet moms, dvs. eksempelvis 10 vare der er nomalt købs moms på og 4 vare md købsmoms med omvendt betalingspligt.

Det kan ikke håndteres i e-conomic, da i angiver momskoden på leverandøren, det er ikke smart!!

Kan det være rigtigt at jeg skal lave 2 leverandør indkøbsfaktura til hvert indkøb efter 1/7

Med venlig hilsen

Allan
lukket med noten: inaktivt
spurgt 17 Jun, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af abp (2,740 points)
lukket 19 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Allan

Tak for dit indlæg

Jeg er helt med på at det er en komplikation, når du modtager en leverandørfaktura med blandet moms. Det er dog en af de små hurdles vi må leve med ved den aktuelle løsning.
Så for nuværende vil det være nødvendigt at lave 2 leverandørfaktura for at få pålagt den rigtige moms.

På lang sigt er dette naturligvis ikke den ønskede funktionalitet, hvorfor vi også er i overvejelse og udviklingsprocessen omkring hvordan vi møder denne nye momsregel samt de kommende ved årsskiftet på den mest hensigtsmæssige måde.

Når der er noget konkret omkring dette, vil det naturligvis blive kommunikeret ud fra vores side af.

Så jeg håber dette svar har kastet lidt lys over sagen omend det ikke er tilfredsstillende for dig.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Jun, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
Helt ærlig....

Jeg synes det er dybt kritisabelt at jeres regnskabsprograms ikke understøtter dansk lovgivning.
At du så flytter mit indlæg fra bugs og forslag til spørgsmål gør mig gal for det dælme en BUG af de helt store.
Det der virkelig Pisser mig af er at du markere opgaven som løst. Jeg kan godt forstå hvis du gerne vil prøve at sende nogen ting i den kategori så jeres statistik ser fin ud. Men det her kommer til at give mig og mange andre af jeres kunde en stor administrativ byrde, og et rod i vores regnskaber.

Jeg er RYSTET men ikke overrasket.

flytter du indlægget eller skal jeg lave et nyt i BUGS kategorien?
Hej igen

Der er ingen af de handlinger jeg har foretaget, der har været med intention om at gøre dig gal, jeg har udelukkende forsøgt at være oplysende omkring den løsning der er til stede.

Den løsning der er blevet lavet til at håndtere denne nye moms, er ikke særlig hensigtsmæssig når man modtager en vareleverandørfaktura med blandet moms, det vil jeg personligt gerne medgive.

Muligheden foreligger dog for at lave en korrekt momsregistrering over 2 fakturaer.

At jeg sætter indlægget som "løst" har intet med statistik at gøre, og denne markering er ikke permanent, så når der er tillægsspørgsmål eller kommentarer ændres det naturligvis igen.

Jeg flytter den gerne tilbage til forslag, men den dialog jeg har haft med teknikken og udviklerne går på at den løsning der er nu fungerer efter hensigten og kan håndtere de nye momsregler (omend det kræver 2 leverandørfaktura i de tilfælde hvor man har lager og modtager en leverandørfaktura med blandet moms)
Så hvis jeg flytter den til forslag og bugs, bliver det med endnu en forklaring på hvorfor der ikke vil blive ændret på dette for nuværende
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”