forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Element med layout placering "første" vises ikke på enkelt-side faktura

0
Hej,

Overskriften er rimeligt dækkende.

Jeg har et element, som jeg gerne vil have vist udelukkende på den første side i faktura pdf'en.

Det er jeg med på at man ikke kan, da "første" vil vise elementet på side 1,2,3,4 ud af 5 sider.
Det er beskrevet under et andet spørgsmål her på siden.

Men når man har en faktura pdf med kun en enkelt side, så viser den ikke elementer markeret som "første".
Bliver den ene side (1 ud af 1) i pdf behandlet som "sidste" og ikke "første" ?
Er det en fejl?

Findes der en beskrivelse på e-copedia af element placeringerne?
Jeg har nemlig ikke kunne finde den.

/Bjarne
spurgt 2 Jun, 2014 i Spørgsmål » Fakturalayout af bb80 (340 points)

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Bjarne,

"Første" betyder "alle andre sider end den sidste". "Sidste" betyder "Kun den sidste".

Se fx også beskrivelsen ifm. opsætning af skabelonerne: "De første sider udskrives kun, hvis bilaget består af mere end en side. Hvis bilaget består af fx 3 sider, udskrives side 1 og 2 med "Første sider" og side 3 med "Sidste side"."

Det er således ikke muligt at indsætte elementer, som ALTID - uafhængigt af antallet af sider - KUN vises på FØRSTE side.

I praksis er inddelingen således kun gearet til, at elementer, der kun skal vises én gang på flersidede fakturaer, vil fremgå af den sidste side. Et oplagt eksempel er et evt. girokort.

 

Mvh.

 


Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 4 Jun, 2014 Spørgsmål af Christian Estrup (19,850 points)
valgt som bedste svar 4 Jun, 2014 af bb80
Hej Christian,

Det var lige hvad jeg ledte efter.

Som skrevet er jeg med på "KUN vises på FØRSTE side", da det stod beskrevet i et andet spørgsmål.

Det var denne: "De første sider udskrives kun, hvis bilaget består af mere end en side.", som jeg gerne vil have bekræftet.

Derudover vil jeg gerne have definitionen/beskrivelsen/dokumentation af det.
Hvor finder jeg "beskrivelsen ifm. opsætning af skabelonerne"?
Jeg har ledt på i softwaren, e-copedia, google m.m.

Tak for hjælpen.

/Bjarne

Hej Bjarne

 

Du kunne vel ikke uddybe dit spørgsmål yderligere?

Er det selve 'Design og Layout' på jeres fakturaer vi snakker om, eller hvorledes forholder det sig?

 

Du er mere end velkommen til at give mig et kald og så kan vi eventuelt se på det sammen.

 

Med venlig hilsen

         KPMG Online Support    -    Superbrugere inden for e-conomic  

         +45 73 23 30 24  | onlinesupport@kpmg.dk

 

Læs her hvordan du kan spare penge og tid ved håndtering af leverandør fakturaer i skyen:

KPMG e-faktura: http://www.e-conomic.dk/apps/kpmg-e-faktura

besvaret 3 Jun, 2014 Spørgsmål af KasperHC (260 points)
opdateret 3 Jun, 2014 af KasperHC
Hej,

Ja, det er Elementer i "Design og Layout".
Jeg har ikke set begrebet "Elementer" brugt andre steder i e-conomic?

Det jeg efterspørger er en definition på alle element placeringerne i Design og Layout.

Specielt brugen af placeringen "Første" på fakturaer med kun 1 side.

/Bjarne
Hej Bjarne

Eventuelt prøv at lede igennem følgende guide: http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/

Derudover vil jeg dog mene, at opsætningen er lavet således, at hvis du vælger placeringen "Første" vil elementet kun være på den aller første side HVIS, og kun hvis, fakturaen er længere end én side.

Hvis du vælger at placere elementet på "Sidste" side, vil elementet være på den sidste side hvis fakturaen er længere end én side. Hvis den kun er på én side, vil elementet være at se på denne ene side. (Og fakturaen vil kun indholde elementer fra "Sidste side" eller "Alle")

Sig endelig til hvis det ikke giver mening :)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”