forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Feedback på "Det nye E-conomic"

+3
I en anden tråd så jeg at man fra e-conomics side gerne ville have konkret freedback på den nye version. For vores virksomhed er arbejdsgangene blevet langt mere omstændige, ikke videre ønskværdigt i en travl arbejdsdag. Vi har en del flere klik nu, selv ved simple opgaver som fakturering. Igen ikke ønskværdigt, da vi bruger en stor del af dagen på netop det... Helt konkret, når vi laver en faktura kunne vi før se lagerstatus med det samme, nu skal vi klikke ind på en anden fane for at se det. Bliver man forstyrret i sit arbejde, ( det sker jo at telefonen ringer på et kontor...), og har glemt hvor langt man kom, skal man lukke popup vinduet og kigger hvor man kom til, for at åbne vinduet igen. Det samme gør sig gældene når vi opretter kunder, før var alle felterne det samme sted, nu skal vi ind på forskellige faner for at få det hele med. Det er altså ikke særlig brugervenligt. Dog er der en ting der er blevet bedre, den ros skal I da have, når man taster varernummeret er der kommet genkendelse på, så den selv kommer med forslag. Men det opvejer bare ikke alle de ekstra klik i løbet af dagen...

Jeg sidder ikke med den daglige bogføring, så det er mulig at dette modul er blevet meget brugervenligt, og hvis det er, bekræfter det, det jeg har haft en mistanke om fra start af, E-conomic er beregnet til bogføring, ikke fakturering...

Det ville være dejlig med tanke på brugervenlighed, fremfor et synsmæssigt smart design.
spurgt 26 Maj, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af MichelleGram (150 points)
status opdateret 4 Jun, 2014 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Michelle

Mange tak for dit indlæg :)
Det er helt korrekt, at du kan komme med feedback på det nye e-conomic herinde, på vores forum.
Vi har fået rigtig mange henvendelser, omkring de flere klik i det nye design, derfor har vi også aktivt gået ind og lavet en forbedring på dette, der er super smart og nem at gå til.
Det nye hedder Quick search og er med til, at e-conomic kan være "næsten" musefrit. Med denne funktion, kan du lynhurtigt navigere rundt i e-conomic uden at du skal hen og have fat i musen.

Dit ønske om, at kunne se lagerstatus på faktura, er noget der bliver arbejdet på, og du kan læse mere om det i dette forumindlæg der er oprettet vedr. samme problemstilling.

Når du opretter en kunde eller skal ind og redigere en kunde, så er det korrekt, at de nu ikke er samlet i et billede, men derimod er opdelt under faner, som du også selv beskriver. Årsagen til dette er, at vi i det nye e-conomic gerne vil skabe så enkelt et overblik, som muligt og kundens oplysninger er derfor inddelt i flere kategorier. Jeg kan godt se, at du her vil skulle have fat i musen for at skifte imellem fanerne og at dette godt kan virke, som en forringelse af funktionen. Når dette er sagt, så er vi hele tiden opmærksomme på, hvordan vi kan gøre det bedre og i den forbindelse vi genoverveje hvad der skal vises og hvad der skal "gemmes væk" :)

Jeg er glad for, at høre du ser positive forandringer ved det nye e-conomic og selvom det ikke opvejer de ekstra klik, så håber jeg nu at med ovenstående hjælp, er på rigtig vej. 

Vi har med hele denne ændring til "ny e-conomic" gjort det mere brugervenligt, dette gælder både i bogføringsdelen og i faktureringsdelen. Vi er derfor rigtig glad for din feedback, så vi kan opretholde denne brugervenlighed og da e-conomic både er beregnet til fakturering og bogføring, så er det sker på begge kanter.

Jeg håber ovenstående giver dig svar på det du ønsker og du slipper for de ekstra klik :)


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 4 Jun, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”