forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Beregninger i talfelter

+1
Man kender det fra mange andre økonomiprogrammer. Muligheden for at lave beregninger i tal felter.

Det burde være sådan at jeg i alle talfelter kunne skrive simple beregninger ind. Fx i kostprisen vil jeg gerne kunne skrive INDKØBSPRIS * AVANCE (Eksempelvis 44,45*1,8 også ved entertryk skulle den lave beregningen. På den måde vil jeg i hvert fald kunne spare mange minutter på at finde en lommeregner frem.

Det kunne ligeledes også bruges på indkøbsordre hvor man køber 20 stk. af en vare hjem som man på den modtagne faktura blot af en total pris på. Derved ville jeg i feltet stk. pris kunne trykke ANTAL / TOTAL PRIS (Eksempelvis 20/500).

Hvis blot alle talfelter har en specefik class ville det ikke tage langtid at lave en funktion som kunne håndtere dette.
spurgt 17 Maj, 2014 i Forslag » Andet af rito (570 points)
status opdateret 21 Maj, 2014 af PeterLuthman

2 Svar

Har spurgt, se her http://forum.e-conomic.dk/10439/at-kunne-regne-i-et-felt det er dog ikke den komplette løsning jeg eftersøgte, eller havde håbet på

Mvh

Robert Nissen

besvaret 18 Maj, 2014 Forslag af Robert (2,090 points)

Hej Rito

Tak for dit indlæg smiley

Som du kan se Robert også nævner så har det været foreslået før og også delvist implementeret. Dvs. det virker i kassekladden i beløbsfeltet, og vi har så efterfølgende tænkt tanken, som du også har, at det giver mening at indføre en hel del andre steder. Derfor har vi også gennemgået programmet og fundet frem til de steder, og det ligger nu på listen over ting, der gerne skulle komme indenfor den nærmeste fremtid.

Så ja, det kommer! smiley Skal nok prøve at opdatere løbende, hvis der er noget nyt i processen, men ellers er en lille smule tålmodighed det eneste der skal til.

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram

besvaret 21 Maj, 2014 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)
Hej igen

Lad mig da endelig opdatere med, at vores udviklere har overhalet mig indenom og det faktisk allerede er "live" i programmet nu.

Der kan nu regnes i stort set alle beløbsfelter i programmet. Plus at man nu også kan bruge "+" som formelindikator og ikke kun "=".

Med venlig hilsen
Peter Luthman
Det er altså en rar funktionalitet, tak for det :-)

Mvh
Robert Nissen
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”