Ny Economic er total dumpet når det gælder fakturering!

+7
Skal lige til at fakture efter at vi er blevet tvangsflyttet over til det nye Economic. Chokket har ikke lagt sig. Alle weekendarrangementer må aflyses. Det nye system er ufattelig langsomt og kun for amatører. Hvor man før kunne indtaste et varenr og derefter  #Enter# skal man nu trykke Enter- TaB- og Enter en gang mere inden man er klar til en ny line. Samtidig kan mann ikke længere visuelt følge sin faktura på skærmen. Det øger stærkt risikoen for fejl! Undskyld men hvis det er udvikling, så er det håbløst og undskyld udtrykket nærmest amatøragtig. Jeg vil kraftig råde jer til at give os brugere mulig for igen at benytte det gamle system. Og først iværksætte det nye, når i har sat jer lidt ind i virkelighedens verden.

Med venlig hilsen

Bent Christensen

Dansk Firmafrugt

Direkte tlf. 40205809
spurgt 8 Maj, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Dansk Firmafrugt (200 points)
opdateret 8 Maj, 2014 af Dansk Firmafrugt
Det er sørme bekymrende det du der skriver. Vi er relativt nye brugere af e-conomics og har brugt lang tid på at vænne os til hvor langsomt systemet er og hvor besværligt det er at taste en ordre. Og vi er ikke flyttet over på det nye E-conomics.

2 Svar

Jeg er så tydeligvis en amatør .... for jeg synes, at det er nemt at fakturere, og jeg har meget svært ved at se, at det er besværligt.

Ny fakturalinje, markøren står i varenummeret. Jeg skriver enten varenummer (når jeg kan det i hovedet) eller starten af vareteksten. Det er hurtigt fundet frem af  e-conomic og så trykker jeg på Tab. Skal jeg ikke skrive ekstra i varetekstfelt elle antal, trykker jeg på Tab og derefter Enter. Voila, varen tilføjet og jeg er klar til det næste varenr., fordi jeg har fået en ny varelinje.

Så er der naturligvis den del, der handler om "temperament" - nemlig om man synes, at det er fantastisk, at man kun ser det, som man faktisk er i gang med (det er jeg stor tilhænger af) eller om man vil forsøge at overskue x antal varelinjer på en gang. Ja, det har jeg så ikke lyst til. Jeg ser præcis, hvad jeg har brug for - den varelinje, som jeg er ved at taste, den samlede sum på fakturaen (og momsen) og kunden.

Faktisk har jeg svært ved at få armene ned over det nye e-conomic.
besvaret 8 Maj, 2014 Forslag af Nette Stilling (1,030 points)
Undskyld, naturligvis er du ikke en amatør. Problemet er mere at Economic åbenbart ikke helt forstår deres brugere. Vi er faktisk et lille firma, der har brugt E-conomic igennem et par år. Vi er derfor ikke nybegyndere. Vi har gennem perioden måttet skifte browsere og meget andet.
Dit svar matcher desværre også meget det svar jeg fik i deres kundesupport. Det vil derfor være dejligt hvis du vil oplyse om du er direkte kunde eller belejligt bare laver et indlæg.
Hvis du som os skal lave 250 fakturaer hver 4. uge (3250 pr år) er det uhyre vigtigt, at tingene fungerer. Med det nye E-conomic skal vi bruge tasterne 6500 gange mere ved hver fakturering. Vi skal derefter bruge tid på evt. totalrettelser.
Det er nok det der er mest amatøragtigt. Vi har allerede dags dato fået tilbud fra C5 online, der nu har samme pris. Men vi er jo lidt gidsel, da det tager tid og koster også lidt at køre over på deres system. Men så kan vi fremover trods alt undgå at have en leverandør, der ikke fatter en brik af vore problemer:
Med venlig hilsen
Bent Christensen
Dansk Firmafrugt
Direkte tlf. 40205809
Hej Bent

Jeg er kunde og kommer med min egen personlige mening, baseret på egne oplevelser med e-conomic. Jeg havde ingen anelse om, at mit indlæg ligner det svar, som du har fået fra e-conomic. Jeg vil meget gerne understrege, at jeg ingen "andele" har i e-conomic, ud over at være en glad og tilfreds kunde.

Jeg laver ikke i nærheden af det antal fakturaer, som I gør, og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er frustrerende, hvis man synes, at det bliver mere besværligt efter en opgradering. Jeg vil blot gerne være med til at nuancere tingene lidt, fordi jeg synes, at det er nemt og hurtigt at have med at gøre. I øvrigt er jeg ked af, hvis mit indlæg på nogen måde har indikeret, at jeg mente, at I var uerfarne. Det har jeg overhovedet ikke haft som tanke, da jeg lavede mit indlæg.
Man læser tydeligt at du kun bruger en lille del af et større program, når du bruger ordremodulet og samtidig fakturerer elektronisk, skal du gennem flere skærmbilleder. Selv med 1 standard fakturalinie, kan denne form for fakturering tage op til flere minutter. Og hvis Danskfirmafrugthar 3250 faktura årligt, ja så bruger man faktisk en hel månedsløn mere om året på dette.

Og du er ikke amatør, du har bare ikke brug for samme database som vi andre.

Hej Bent

 

Først og fremmest tak for din feedback - det ER værdsat.

 

Jeg er naturligvis ked af den oplevelse du umiddelbart har med vores nye design, det er på ingen måde intentionen, at du skal blive hverken chokeret eller aflyse dine weekendplaner smiley.

 

Den funktionalitet du nævner omkring at taste varenummer og i selve feltet trykke ENTER, hvorefter der så blev oprettet en linje med den eksakte vare med 1 i antal og de standardinformationer, der var angivet i varekartoteket - er som du skriver ikke kommet med over i det nye design.

 

Jeg skal blankt erkende, at som samlepunkt for al feedback på det nye layout er det første gang jeg hører om problemet. Det skal ses i lyset af, at de første brugere begyndte at bruge vores nye layout i september måned 2013. Det skal ikke ses som en negligering af din problemstilling, blot et perspektiv på, hvor mange, der reelt sidder og har den samme arbejdsgang omkring fakturering. Jeg kan i hvert fald tænke, at mange andre virksomheder som udgangspunkt minimum skal tage stilling til antal, og at vi derfor heller ikke har hørt det før nu - her medgiver jeg selvfølgelig, at der er tale om et kvalificeret gæt smiley.

 

Når dette er konstateret er det dog en regression i forhold til vores gamle layout - systemet kunne noget før, som systemet ikke kan nu. Derfor har jeg også oprettet en sag hos os, så vi kan få kigget på, om det kan give mening, at genindføre funktionaliteten uden at skabe irritation for en masse andre brugere. Det kan meget vel ende med at funktionalitet igen bliver en del af programmet smiley.

 

Din anden feedback omkring det, at man ikke længere kan følge med i det linjer man har indtastet tidligere, mens man indtaster linjer har vi tilgengæld hørt en del gange, og det er derfor også noget der ligger i vores udviklingsafdeling. Der skal dog tænkes nogle lidt større tanker om, hvordan vi bedst kan holde overskueligheden for brugeren, når faktureringen foregår i et modalvindue, og man så samtidig skal kunne følge de forudgående linjer.

 

Jeg er selvsagt ikke enig, at vores nye design er hverken amatøragtigt eller håbløst, men jeg ønsker på den anden side heller ikke at indgå i en diskussion herom smiley. At vi ikke skulle have adspurgt brugerne er heller ikke korrekt, det er netop derfor systemet først bliver udrullet til alle nu, og ikke allerede i september, hvor den første model var færdig og klar til brug.

 


Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

besvaret 9 Maj, 2014 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)
Hvad betyder "Klar til brug" i e-conomics terminologi?
Er det, at nu er vi(e-conomic) tilfredse, eller er det, når kunderne er tilfredse?
For mig, er der langt til målet, men det er da endelig lykkedes at fravriste e-conomic bare en lille smule selverkendelse. Bøj Jer nu og medgiv, at de erfarne brugeres hårdt tilegnede evner er et virkelig godt grundlag for at lave noget unikt til de små virksomheder. Mig bekendt vokser de også, men med Jeres nuværende filosofi vokser de også hurtigt ud af e-conomics vurdering af markedet.
Hej Erik

Klar til brug betyder at programmet ikke indeholder fejl og mangler som begrænser en fra at bruge alle funktioner. "Klar til brug" betyder ikke perfekt, for et program som vores vil altid være i udvikling, og der vil altid kunne peges på ting, der kan optimeres eller gøres anderledes.

Jeg kan ikke genkende billedet af, at der er 2 skarpt optrukne fronter og, at nogen må bøje sig for hinanden. Vi arbejder ud fra tanken om, at vi i dialog med alle vores kunder kan skabe det bedste produkt, og det er det vi til stadighed vil arbejde os hen imod.

Med venlig hilsen
Peter Luthman