forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

"Vores ref."

0
Hej e-conomic

Alle vores kudner bliver oprettet med en kontaktperson. I forbindelse med fakturering, så er det typisk kontaktpersonen hos os der får spørgsmål angående en faktura. Kontaktpersonen hos os har ikke adgang til e-conomic. Det ville derfor være smart, hvis den oprettede kontaktperson (vores ref.) kunne få alle fakturarer cc eller bcc når de sendes til vores kunde. Dette kunneklares ved at tage noget af det der er brugt til oprettelse af kontakter på den enkelte kunde og genbruge det når "Vores ref" skal udfyldes - her er funktionen med kopi af faktura jo allerede :-)

Det virker umiddelbart som noget der er nemt løst, og det ville lette vores arbejde en hel del - jeg håber I vil tage den op.

Mvh. Simon
spurgt 5 Maj, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af sagger (160 points)
status opdateret 14 Maj, 2014 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Simon

Tusind tak for dit indlæg, og dit forslag til at forbedre vores produkt.

Nu ved jeg ikke hvor mange kontaktpersoner og fakturaer det drejer sig om, vi har nemlig muligheden for at lave en opsætning der gør at alle fakturaer altid bliver sendt BCC til en mailadresse. Jeg ved ikke om du kender denne mulighed?

Den ligger under "SALG" -> "Opsætning" -> "Kundeopsætning" -> Send tilbud/ordre/faktura.... BCC til:
Dette er naturligvis ikke præcis den løsning du hentyder til, da denne vil resultere i at man modtager alle fakturaer der bliver sendt ud. Men det åbner ihvertfald muligheden for at få sendt fakturaen ud til sine medarbejdere.

Andre muligheder/workarounds for dig, ville være at oprette din medarbejder/sælger, som kontaktperson på kunden og så anvende præcis den funktion du henviser til. Eller manuelt tilføje din medarbejders mail som bcc når du sender fakturaen.

Så selvom det ikke præcis er den løsning du efterspørger, findes der nogle muligheder for at sende fakturaen ud til flere mailadresser fra e-conomic, og vi vil derfor ikke bruge vores ressourcer i udviklingen til denne specifikke funktion, i den her omgang, så jeg håber inderligt at du kan bruge nogle af alternativerne.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Maj, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Tak for forslag til løsninger, men det hjælper desværre ikke, da det er forskellige medarbejdere hos os der skal have forskellige fakturarer tilsendt.

Jeg er med på at man kan oprette dem under hver enkelt kunde, men det går lidt imod logikken i jeres system og er således en ringe workaround. Så vores behov for en lille tjekboks på kundeniveu under "vores ref" der aktiverer at faktura sendes til vores kontaktperson, er stadig meget aktuel.

Og ja, man kan tilføje adresen manuelt, men jegt er da sikker +på at e-conomic gerne vil gøre tingende smarte og automatiseret :-)

 

Mvh. Simon
besvaret 14 Maj, 2014 Forslag af sagger (160 points)
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”