Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk EAN-fakturering når muligt

0
Vi har nogle få kunder, der skal faktureres via EAN. Desværre mangler der en mulighed for at massebogføre fakturaer, og sende med EAN til dem, der understøtter det.

Det betyder i praksis at vi sender disse fakturaer via e-mail, hvis vi ikke selv holder øje med hvilke af vores kunder, der skal modtage via EAN.

Kunne vi få en ekstra mulighed på bogførings-dialogen, der sender EAN til de modtagere, der understøtter det, og e-mail til alle andre?
i Forslag » Andet af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej AP

Hvis du er under masse bogføringen - så kan du under andre muligheder vælge alle EAN fakturaer på en gang - den tjekker for om der er EAN nummer på - så kan du sende disse først og så resten i anden omgang.

Så det skulle meget gerne være muligt allerede nu. Du kan ikke lave det af en omgang dog, men det andet er ikke den helt store omvej.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Du har ret, det er ikke den helt store omvej, men jeg synes stadig det gør det meget nemt for en bruger at lave fejlen. Jeg vil i bund og grund mene at det er et UX-problem at bogfør-knappen som standard vælger at maile ting til kunder, der har et EAN-nr. Særligt fordi den ikke gør det i enkelt-bogføringen, når man står på en EAN-kunde.
Jeg er helt med på at hvis du kun har valgt EAN så skal den vælge EAN som forvalg, men da du kan vælge flere forskellige typer af afsendelse er standard valgt den mest anvendte form - vi arbejder fortsat på det andet som du beskriver mht. at hvis der kun er valgt EAN så start i EAN.
Det er ikke det jeg beskriver. Jeg efterlyser en funktion, hvor jeg kan vælge "Brug det mest passende". Så jeg kan vælge alle fakturaer, og bare trykke bogfør, og så sender den EAN på dem den kan, og e-mail på alle andre.
Det kan vi desværre ikke.
Det vil altid være i flere forretningsgange - ellers vil tjekket ikke fungere på indholdet af EAN og fremtidigt også øvrige tjek på fakturaer som øger risikoen for fejl. Så forskellige faktureringsformer giver forskellige faktureringsflow - det er helt bevidst.
Øeh? Det lyder som om du beskriver nogle begrænsninger i jeres kode. Der er da ingen grund til at dette skulle begrænse de tjeks, der skal til for at bogføre alle fakturaer på én gang.
Hvis der er et EAN-nr: Kør EAN-tjek. Hvis der ikke er EAN-nr, men e-mail., så kør e-mail tjek, etc.
Eller tilføj en "Foretrukken fakturaform" til kundekortet.
Jeg må indrømme at dit svar skræmmer en smule, hvis jeg har forstået det rigtigt.
Det er by design ja, og som en begrænsning i koden kan man vel også godt sige det - men en bevidst en af slagsen.
Vi har lavet det således at man ikke ved en fejl får sendt en EAN faktura til en kunde uden og derved bevidst får en fejl.
Så ja, en begrænsning, men en vi har lavet for at undgå fejl.