forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Emne- og brødtekst på den enkelte kunde

0

Hejsa,

Jeg sidder stort set hver gang og skal ændre tekster, da jeg er konsulent med flere forskellige kunder. F.eks. noget så banalt som at skulle udskifte navnet (Hej Navn Navnsen) kræver man sidder med hvert enkelt faktura og ændre ved udsendelsen.

Kunne man lave en løsning der gjorde at man kunne sætte en unik emne- og brødtekst til hver enkelt kunde eller bedre alternativ - at man kunne arbejde med placeholders, som f.eks.:

  • Navn (Attention) [nameAtt]
  • Firmanavn [companyName]
  • Noter Overskrift [noteHeader]
  • Betingelser [terms]
  • osv.

Jeg kan ikke lige bedømme hvor mange placeholders og hvilke der skal bruges til jeres forskellige kunder, men det kunne være meget rart at emne- og brødtekst kunne være lidt mere dynamiske end blot noget dum statisk tekst.

 

Med venlig hilsen

Niels Kristiansen | NIKRI

 

spurgt 30 Apr, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af niller2000 (140 points)
gen-kategoriseret 16 Maj, 2014 af Peter Friis

1 Svar

Hej Niels

Tak for din henvendelse og dermed muligheden for lige at uddybe felterne til Emne- og brødtekst :)

Det glæder mig nemlig at fortælle dig at disse felter allerede er meget mere dynamiske end blot dum statisk tekst. Begge felter accepterer nemlig vores dynamiske felter (placeholder) så det er jo blot et spørgsmål om at angive dem rigtigt.

De dynamiske felter der kan anvendes i felterne er følgende:
- Firmanavn (kunde) [KundeNavn]
- Overskrift fra Faktura [Overskrift]
- Tekst 1 fra Faktura [Tekst]
- Tekst 2 fra Faktura [Tekst2]
- Kundenummer [KundeNr]
- Fakturanummer [FakturaNr]
- Ordrenummer [OrdreNr]
- Dags dato [Dato]

Ydermere er kan der anvendes en del html koder i brødteksten, test gerne om de virker inden du sender det endelige ud. 
Ekempelvis som her: 

Hvilket vil være et tekstlink med teksten "Med venlig hilsen NIKRI" og linke til www.nikri.dk

Du kan ligeledes læse nærmere her:
http://wiki2.e-conomic.dk/salg/fakturering-emne-og-broedtekst 

Håber det har været oplysende og kan give dig lidt mindre manuelt arbejde ved afsendelse af dine faktura :)

 


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Apr, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”