forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Det nye e-conomic

+2
Vedr. det nye E-conomic

Det skulle jo gerne være blevet bedre,- men det er helt utroligt så mange ekstra klik jeg har fået ud af det.

Forslag, - når du bladrer i en stor konto, så var der før pile foroven til at bladre hen på næste side, - hvor blev de af, nu skal jeg scrolle helt ned i bunden for at bladre.

Når jeg lige skal rette en gl postering, skal jeg gemme i kladden for at komme ind på den underliggende liste, for at finde det bilag, der står lidt længere nede -FRUSTRATION

Før kunne jeg se på listen hvis jeg havde husket at påføre kreditorens fakturanummer, nu skal jeg IGEn helt ud for at checke dette.

Håber godt nok det bliver noget mere brugervenligt, - hvad skal det til for med 2 skærmbilleder i kassekladden"  

Klik klik klik klik

den frusterede cykelbogholder
spurgt 29 Apr, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Tove (230 points)

1 Svar

Hej Tove

Tak for dit indlæg - og tak fordi du giver din mening til kende. At du vil bruge tid på dette, ser jeg også som en stærk indikator dine frustrationer over det.

Mht. pilene til at skifte fra én side til den næste i f.eks. et kontokort, så har det været oppe og vende herinde på forummet før, så dette er vi godt opmærksomme på - men om det betyder at der bliver tilføjet pile oppe i toppen også, tør jeg ikke sige på nuværende tidspunkt. Man kan dog med tasterne Page up og Page down, bladre imellem siderne, så man ikke behøver helt ned i bunden af siden først. Jeg håber det kan aflaste dig en smule lige indtil videre.

Som du måske har set på andre indlæg herinde eller har læst i vores nyhedsmails, så er der lagt stor vægt på enkelthed og simplere skærmbilleder. Dette er også tanken bag at posteringsvinduet i kassekladden er blevet til at såkaldt modalvindue. Modalvinduer bruges når der skal være fokus på det man sidder og arbejder med, i dette tilfælde er det at oprette en postering. Jeg er godt med på at en naturlig arbejdsgang når man indtaster en postering, er at man har behov for at redigere i en tidligere postering. Dette er grunden til at vi har navigationslisten ude til venstre og at man kan navigere i den ved at bruge tasterne Ctrl + pil op og pil ned.

Men nu du nævner det , vil jeg undersøge muligheden for om det vil være muligt at presse fakturanummeret ind på f.eks. en leverandørfaktura, ude i navigationslisten så det er mere tilgængeligt.

Så for at svare på hvad de to skærmbilleder skal til for så er det egentlig for at gøre posteringsbilledet mere enkelt og nemmere at gå lige til. Dette vil være en stor fordel for en der ikke er så bogføringskyndig. For den rutinerede bliver det til nogle flere klik, og vi har løbende forsøgt at bygge videre på konceptet om at gøre det mere enkelt, men samtidig kunne tilgodese de rutinerede bogholdere som har været vant til rutiner og at taste derudaf. Dette har medført en del forbedringer og lur mig om ikke der også stadig vil komme flere funktioner som kan gøre det nemmere at arbejde rundt i programmet.

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 2 Maj, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”