forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Rapport over kunder uden køb i en given periode

0
For at optimere salg til vore kunder, vil det være en stor fordel, hvis man kan generere en rapport over kunder uden køb i en given periode, så man hurtigt kan spotte de kunder, der er ved at "glemme" at bestille varer, og derved fastholde kunder/markedsandele - eller få slettet kunden, hvis de ikke ønsker at handle med produkterne mere.

Derfor foreslår jeg, at E-conomic laver en rapport, hvor man kan sortere på kunder med 0 køb i en given periode.

Med venlig hilsen

Pia Arbirk

Aktiv Kontorservice
spurgt 24 Apr, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Aktiv Kontorservice (120 points)
opdateret 29 Apr, 2014 af Steffen E

2 Svar

Hej

I vores business intelligent app til e-conomic findes en oversigt over kunder med 0-omsætning samt varer der ligger stille på lageret.

Hvis du vil have en uforpligtigende snak så ring 7025 7600 eller send en mail php@itnvision.dk

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 25 Apr, 2014 Forslag af Per Holm Pedersen (17,640 points)
Hej Pia,

Tak for din mail.

Generelt kan i få alt i e-conomic ud i Excel, her tænker jeg at du kan komme i mål.

Jeg tænker at du kan sammenlige liste "Kunder" under indstillinger og "eksporter data" med omsætningsstatistikken for den ønskede periode. Her kan du så lave nogen Excel formler (eksempelvis: Tæl.hvis, lopslag), så vil du hurtigt få lavet en liste over hvem og hvad de har købet for. Hvis du servere de 2 filer, er jeg sikker på at en Excel ekspert vil kunne gøre det ret hurtigt.

Mvh

Steffen Ekelund

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 29 Apr, 2014 Forslag af Steffen E (151,510 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”