forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura: Trække bogføring tilbage

0
Hej!

Dette er mit første møde med E-conomic og jeg allerede stor fan. Bogføring er ikke min stærke side, men det hjælper på det!

Nu har jeg lavet en faktura som test og ville naturligvis lige se, hvordan den dukkede op, hvis man bogførte den.
Nu ligger den så bogført og jeg kan ikke trække den tilbage. Hvad gør jeg? Er det på nogen måde muligt?

Det værste er, at fakturanummeret er højere end mange af de gamle poster, som jeg gerne ville skrive ind. Det betyder, at jeg ikke kan skrive de gamle poster ind med deres rigtige fakturanr.

På forhånd tak!
spurgt 8 Aug, 2010 i Spørgsmål » e-conomic generelt af 2biazdk (290 points)
status opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

6 Svar

 
Bedste svar
Hej,

Nej i kan ikke selv nulstille kontoen. I har dog mulighed for at oprette en ny aftale og bruge denne fremover. Betaling mv. vil også overgå til den ny aftale. I skal dog lige skrive til info@e-conomic.dk at i har droppet aftale xxx og oprettet en ny nemlig aftale xxxx. Så sørger vi for at indbetalingen går videre i den nye aftale.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Aug, 2010 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej,

For at trække fakturaen tilbage skal der laves en kreditnota. Der er nogle forskellige muligheder for at lave disse, man jeg vil anbefale dig at kigge på dette link: http://wiki.e-conomic.dk/faktura/kreditnota Det fortæller nemlig de muligheder du har i e-conomic.


Ang. fakturanummeret har du mulighed for at ændre dette også.
Det gøres sådan:

Sådan angiver du en nummerserie

   1. Klik på ?Indstillinger? > ?Systemopsætning? > ?Nummerserier?
   2. Klik på ikonet ?Redigér? til højre
   3. Indtast et nummer i indtastningsfeltet. Det næste dokument af den valgte type (f.eks. faktura) får dette nummer.
   4. Klik på ?OK?

Se dette link for yderligere beskrivelse:  <a class="postlink" href="http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/bilagsnumre-og-nummerserier">http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/ ... mmerserier</a>

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Aug, 2010 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen.

Tusind tak for dit svar! Jeg prøver mig frem med det med kreditnotaen, det ser ikke så svært ud.

Ang. nummerserien: Jeg får ikke lov til at oprette et mindre nummer. Fakturaen havde nr. 1016, men den var jo en fejl, og jeg skal nu registrere 1010.

Systemet skriver: <em>Startnummeret skal være højere end den sidst bogførte faktura (1016)</em>.

Hvordan omgår jeg det, så jeg kan skrive de rigtige, gamle fakturaer ind?

Med venlig hilsen
Tobias
besvaret 17 Aug, 2010 Spørgsmål af 2biazdk (290 points)


Hej,

Ja det kan du desværre ikke omgå. Du kan kun ændre nummerserien til noget højere. Altså kunne du f.eks. lave en nummerserie for fakturaer der hedder 10001, 10002 og så fremdeles. Fra myndighedernes side er der strenge krav i forhold til hvordan en faktura skal se ud og skal kunne identificeres, hvorfor det ikke er muligt at ændre dette i e-conomic.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Aug, 2010 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej igen.

Vores problem er bare, at vi nu ikke kan skrive vores tidligere fakturaer ind, da deres numre er mindre end den falske fakturas.

Er der heller ingen mulighed for, at vi kan nulstille vores konto? Indtil videre har vi jo kun brugt den til at lave en faktura, der ikke var rigtig.

Ellers er vi vel nødsaget til at lukke kontoen og betale for en ny, sådan som jeg ser det, eftersom vi meget gerne vil have alle vores gamle fakturaer liggende online og ikke i papirformat som nu.

Mange tak for din hjælp!

Med venlig hilsen
Tobias C. Jensen
besvaret 19 Aug, 2010 Spørgsmål af 2biazdk (290 points)
Tusind tak!

Det prøver jeg!
besvaret 19 Aug, 2010 Spørgsmål af 2biazdk (290 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”