Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rykker funktionen

0
Hej,

Hvis man har en debitor, som har flere ubetalte faktura.

Eksp.
Jeg har oprettet rykker 1 på en faktura.
Nu skal jeg så sende 1 rykker på en helt anden faktura. På denne faktura tager den så rykker gebyret og renter med fra den tidligere. Det gør den i følge jeres Hotline medarbejder, fordi den ikke kan se en bogført betalingen af faktura eller gebyret for 1 faktura. Så har man jo et problem, hvis man sidder med flere faktura på samme debitor, som ikke er betalt men som alle skal have rykker 1,2,3 i henhold til evt. videresendelse til inkasso.

Man har altså ikke mulighed for at adskille de forskellige rykkergebyrer/renter på ubetalte faktura. Kunden skal jo ikke betale gebyr og renter 2 gange.

Kan godt se systemet er sat op sådan, men er ikke så funktionelt, hvis man har flere udestående faktura på samme kunde!?
I support nævner de, at de har hørt før, at det er et problem for flere  af jeres brugere, så håber i vil tage stilling til at se på mulighederne for at ændre dette fremadrettet   

På forhånd tak.
Mvh Dorthe Just
lukket
i Spørgsmål » Andet af (150 points)
opdateret af

1 Svar

 
Bedste svar
I e-conomic rykker man på ?åbne poster.? Hvis en virksomhed fakturerer hyppigt, og hvis en kunde ikke betaler fakturaer udstedt over en længere periode, så kan man godt komme i den situation, at man skal udstede både rykker 1, 2 og 3 til den samme debitor ? på samme dag, hvis kunden tidligere har været rykker og fortsat ikke har betalt.

Teknisk er der ikke noget til hinder for at man flytter poster fra fx rykker 1 over på en rykker 2, ved at bogføre (men ikke sende) denne, men jeg må anbefale at man udsteder og sende de forskellige rykkere, men kun tilskriver rykkergebyr på fx rykker 2, hvis man tilskriver rykkergebyrer, idet man selvfølgelig ikke kan opkræve kunden mere end ét rykkergebyr i den samme rykkerkørsel og indenfor 10 dage.  

Alternativt kan man ? i stedet for at lave rykker 1, 2 og 3 ? fra rykkermodulet, udstede kontoudtog, hvor det er muligt at tilskrive rente. Kontoudtoget vil indeholde alle åbne poster.

  Svend Christiansen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (5.1k points)
valgt som bedste svar af