forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Besked ved EAN fejl

+1
Hej,

Det kunne være en SUPER funktion, hvis der kom en besked ved login, hvis en EAN faktura afsendelse var fejlet.

Vi sender typisk mange faktura ad gangen, som dannes via API'et. Efter bogføring/send, så får man ingen besked om de går igennem. Vi skal så huske at gå ind dagen efter og kontrollerer om de er blevet sendt og EAN beskederne er svære at finde blandt alle de andre som er sendt samme dag.

Det ville derfor være en stor hjælp, hvis man fik en besked ved login om at der er en faktura som ikke er gået igennem. Alternativt at systemet forsøgte f.eks. en gang pr dag indtil den har fejlet 3 gange.

De fejl vi typisk får ved EAN faktura er timeouts eller at modtagerens indboks er fuld. En genfremsendelse går derfor normalt igennem med det samme.

/t
spurgt 11 Apr, 2014 i Forslag » Teknik og drift af tdnk (130 points)
status opdateret 16 Apr, 2014 af Philip Kofod-Nielsen

1 Svar

Hej tdnk

Tak for dit indlæg.

Det er ingen hemmelighed at det er et meget stort ønske for os at kunne tilbyde proaktive informationer som dette - som jeg ser det skulle det heller ikke nødvendigvis begrænses til at være når en EAN-faktura eller e-mail faktura ikke er gået igennem, men det kunne være mange andre ting.

Dette er noget der er blevet arbejdet med og der er mange overvejelser omkring dette, som f.eks. hvilken information der er vigtig for hvilken bruger. Forskellige brugere kan have forskellige behov for at kunne fakturere eller bogfører bilag og den information der vil være rigtig fed at præsentere fra én bruger vil være unødvendig for en anden bruger på aftalen. Dette er også noget vi må have overvejet.

Det er dog en idé vi er meget hooked på - så at jeg sætter dit indlæg til implementeres-ikke er ikke et udtryk for at vi ikke på et tidspunkt kommer til at se denne funktion i praksis, men mere fordi vi er så opmærksomme på det som vi overhovedet kan tillade os, og at det derfor egentlig mere er en ting der er på tegnebrættet dog uden at det er helt så langt som direkte at være igang, men det er noget vi har stort interesse i at lave noget lignende ved.

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 16 Apr, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”