Da jeg fremlagt dette forslag, var det også ud fra den overbevisning, at andre brugere kunne være ligeså trætte af at skulle kæmpe med placering og størrelse af popup vinduer.
Igen, her tager jeg ikke udgangspunkt i min erfaring med e-conomic og bogholderi (hvilket er ret beskeden) med derimod min erfaring med andre applikationer som jeg bruger i mit arbejde, og som oftest er brugt af IT kyndige brugere, der fra mange lignende applikationer stiller høj krav til funktionalitet.
Jeg vil nødig generalisere om e-conomics brugere, men det kunne være, at nogle brugere har deres erfaring mest med e-conomic og andre kontor applikationer, og er tilbøjelige til at indtage den holdning, at "sådan må det være".
Jeg kan dog se fra de andre indlæg her på forummet, at der er flere brugere, der også søger bedre funktionalitet, der måske vil være taknemmelig for denne idé.
Jeg ved nu ikke, hvordan e-conomic's popups er programmeret. Men at de overhoved popper op i en hvis størrelse og med en hvis placering må betyde, at et eller andet sted under motorhjelmen ligger der koder, der fortæller dem hvordan det skal være - måske er det "bare" et spørgsmål om at lade den enkelte brugers popups gemme deres indstillinger fra diste gang brugeren modifceret disse, for så at "look-up" og rette sig efter disse næste gang en popup af samme type fremkaldes?
Jeg vil også sige, at jeg på flere af mine arbejdsstationer arbejder med to-skærm opstillinger, således at der er mere plads til at overskue flere dokumenter og popups samtidigt. en desktop på 2 x 1920 x 1200 eller lignende gøre opgaven en del lettere - især hvis man bruger et grafikkort der tillader, at man kan fortælle applikationerne hvor de skal placere popups. Men det løser kun placering - ikke størrelsen.
mvh/Adrian