Det er nok ikke ubekendt, at jeg er meget skeptisk overfor FORANDRINGERNE i det nye e-conomic.
Heldigvis er jeg ikke tvangsflyttet endnu, og tak for det. Jeg smugkigger dog en gang imellem i det nye e-conomic, og mit seneste kig var i salgsfakturaer. Jeg ville slette en linje. I den gamle version skal man pege på "krydset", hvorefter man bliver spurgt, om man vil slette linjen.
I det nye e-conomic skal man først afkrydse feltet yderst til venstre, derefter klikke på krydset til højre og efterfølgende bekræfte sletningen. Hvad har I gang i. En forøgelse på 50%. Ja, der bliver arbejde nok til både brugere og programmører.
Jeg kan ligefrem fornemme, hvordan programmøren sidder og arbejder: Hvad er næste skridt i arbejdsgangen, nå javel, så må vi hellere vise brugeren, hvordan det hele fungerer; så vi laver lige et ekstra klik, et ekstra kartoteksopslag eller åbner endu en dialogboks.
Hvornår hiver I nogle af dompapperne til brugere ind for at hjælpe Jer til et brugervenligt system med forbedringer i stedet for forandringer?