forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

[API] En kundes forfaldne saldo nedskrives ikke ved automatisk udligning (genskabelig)

0

Hej!

Følgende udføres via API:

 

  1. Jeg opretter en faktura til omgående betaling
  2. Jeg opretter en indbetaling (cashbook-entry) med påsat fakturanummer på samme beløb

 

Følgende sker i systemet:

 

  1. Indbetalingen udligner automatisk faktura som forventet

 

Følgende fejl opstår:

 

  1. Kunden fremstår med 0 i saldo, men med et forfald på fakturaens beløb. Se billedet i bunden for illustration.

 

Fejlen kan korrigeres ved at:

 

  1. Fortryde udligningen af de to poster og gen-udligne dem via webinterfacet

 

Gør jeg noget forkert, er det en kendt bug, eller er der eventuelt et work-around? Såfremt det er en bug, hvad er løsningshorisonten så?

 

Jeres supports løsning var at jeg udligner dem alle manuelt, men det kan slet ikke komme på tale med den mængde arbejde det ville medføre. Alternativet er et andet regnskabssystem.

 

// Yoc.

spurgt 3 Apr, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af anonymt
opdateret 4 Apr, 2014 af Philip Kofod-Nielsen

2 Svar

Hej

Tak for dit indlæg og den rigtig gode beskrivelse af problematikken.

Jeg har muligvis set noget lignende før, men har lige brug for at høre lidt nærmere for at være sikker på at det er det samme.

Hvad sker der hvis i forsøger at fortryde udligningen for en af de posteringer der laver bøvl?

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 4 Apr, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Som beskrevet kan det løses ved at fortryde udligningen og så bare udligne dem igen via webinterfacet - så står det korrekt. Men det er naturligvis ikke holdbart når det er samtlige transaktioner det skal gøres ved på daglig basis :)
aah okay, forstod det også som om i fortrød udligningen igennem integrationen - det var mig der ikke lige var vågen nok.
Jeg blev nødt til at bruge en livline, så jeg har forhørt mig direkte hos vores API-team om det er noget de har et bud på.
Jeg skal nok sørge for at du holdes opdateret. :)
Det undrer mig bare at det er et problem - for det er vel noget alle ville støde ind i når de bruger api-integrationen. Derfor kan jeg ikke lade være med at tænke om det er mig der gør noget forkert, da korthuset da nærmest måtte vælte hvis det var alle det skete for :)

Kodeeksempel: http://pastebin.com/2Bm2qwGn
Det lader ikke til at være det jeg tænkte det var - så jeg venter stadig svar fra vores API-team om de har et bud på hvad det kan skyldes. :)
En lille opdatering på denne. Jeg prøvede også at undlade at give den fakturanummeret så den ikke selv prøvede at udligne de to poster. Istedet benyttede jeg 'automatisk udligning' via webinterfacet, i håb om at det så kunne omgåes på den måde - men desværre så opstår samme problem dér også.

Kan være det kan hjælpe med til at pinpointe hvor problemet måske stammer fra :-) Ser frem til at høre mere - vi må snart have en løsning på det, ellers ser vi os nødsaget til at kigge os om efter en anden løsning end e-conomic desværre.
Hej
Jeg har rykket API-teamet for svar - men du skal også være velkommen til at skrive direkte til dem selv: api@e-conomic.com, det kan være lidt mere pres hjælper, eller at de prioritere deres mails højere end forum. :)
Hej igen
Kan jeg få dig til at skrive en mail med dit aftalenummer til info@e-conomic.com, Att.: Philip - så tager vi et kig på det den vej igennem i stedet. :)

Efter vi har fået en ny henvendelse på dette, vælger jeg lige at opdatere indlægget til andre nysgerrige læsere smiley Nedenfor er der den beskrivelse som jeg har fået af vores API support.

Hvis det ikke giver mening, og er der spørgsmål i øvrigt, så kontakt endelig api@e-conomic.com for api support, eller som skrevet ovenfor info@e-conomic.dk for support til selve brugerfladen (Det du ser når du logger ind)

Man skal udligne den resulterende postering fra fakturaoprettelsen med indbetalingsposteringen via API for at der bliver udlignet.
Det sker IKKE automatisk. Ja, GUI kan se at der er sat penge ind fra kunden og GUI ændrer måske noget, men han skal benytte:

Find entry ud fra invoice-nummer:
https://api.e-conomic.com/secure/api1/EconomicWebService.asmx?op=DebtorEntry_FindByInvoiceNumber

Udligning:
https://api.e-conomic.com/secure/api1/EconomicWebService.asmx?op=DebtorEntry_MatchEntries


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 3 Mar, 2016 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
opdateret 3 Mar, 2016 af Magnus H. Börgesen
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”