forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

I går kom jeg tilbage på gammelt layout - Og det er jeg rigtig glad for ...

+1

Det nye layout (UI) ser godt ud - MEN der er generelt brug for mange flere klik end i det gamle UI.

Jeg arbejder primært i SALES, og det nye UI kræver mange flere klik for at få overblik og udføre opgaver.

  • Kræver ekstra klik bare for at komme i gang med sales.
  • Det kræver ekstra klik bare for at se om kunder har subscription.
  • Det er (stadig) ikke muligt at oprette kontakt når kunden oprettes (det kan man heller i det gamle, og det vil virkelig spare mange klik)
     
  • De ekstra klik er for at se og udføre arbejde - er suppleret med ekstra klik bare for at komme tilbage igen - Det er jo helt "sort" :-)

Jeg håber det er noget i har fokus på næste gang det nye UI bliver rullet ud - Eller måske får jeg en mulighed for at tilvælge det gamle UI?

Tak
Jesper

spurgt 2 Apr, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Jesper Frier (1,030 points)

1 Svar

Hej Jesper

Tak for dit indlæg og input :)

Vi har hørt en del feedback på det nye design, både godt og dårligt - og det er altsammen noget der bliver taget stilling til.

I forsøget på at skabe et mere "rent" layout så er nogle funktioner rykket ind under en knap der hedder Andre muligheder og i kartotekerne er der kommet en mulighed ud for hver kunde der hedder Flere, hvorunder man finder yderligere funktioner på kunden. I forbindelse med at valget er faldet på at der skal være disse undermenuer, så er vi også godt klar over at vi kommer til at tage nogle valg omkring hvad der er de mest brugte funktioner og at nogen vil opleve at de bruger en funktion ofte som de fleste ikke bruger så ofte, og som derfor er rykket ind under en af disse undermenuer. Men vi er igang med at overveje alle de steder hvor disse knapper er, for at tage yderligere stilling til hvilke muligheder der ikke skal ind under en af disse undermenuer.  Selvfølgelig også baseret på den feedback vi har fået og får.

Kontaktpersoner kan godt oprettes ved oprettelse af kunde - det gøres ved at man simpelthen blot skriver navnet på i Attention eller Deres reference, også vil den blive oprettet :)

Men vi høre jer i hvert fald og selvom det ikke er alt der kan imødekommes, så forsøger vi at finde det bedste kompromis da det i sidste ende er brugerne der bestemmer om de vil bruge systemet eller ej.

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 4 Apr, 2014 Forslag af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Tak.

Omkring kontaktpersoner.
Ja, du kan oprette navn på kontaktperson når kunde oprettes, men ikke email. Så du skal tilbage og tilføje email vha. af en del ekstra klik.

Hvis email på kontaktperson også kunne tilføjes under oprettelse af kunden, så ville det spare mange klik.
overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”