forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura-email: Håndtering af bouncede faktura-mails

0
Selv om e-conomic påstår at håndtere bouncede emails, dvs emails, der sendes til ikke-eksisterende mailadresser, er jeg ret sikker på, at dette aldrig sker.

Jeg vil meget gerne bede jer om at kigge på, hvordan I håndterer bouncede emails, og på en eller anden måde, gør mig (afsenderen) opmærksom på at en email faktura bouncede, enten ved at sende en email til mig, eller at notificere mig på anden vis i e-conomic.

Jeg har leget med at sende fakturaer til email-adresser som ikke eksisterer, på email systemer (hotmail og gmail) som faktisk bouncer emails til afseneren med besked om, at adressen ikke findes.

Det virker lidt, som om bouncede emails fra e-conomic slet ikke bliver håndteret af e-conomics mail servere, uanset hvordan det modtagende email system bouncer mailen.

Selv om der en mulighed for at sende links til faktura i stedet for vedhæftet fil, er det stadig et problem, at man aktivt skal se, om modtageren har hentet fakturaen. Ved en god håndtering af bounce mails, ville jeg øjeblikkelig blive gjort opmærksom på, at mailen (og dermed fakturaen) ikke kunne leveres.
spurgt 30 Apr, 2010 i Spørgsmål » e-conomic generelt af mortenhattesen (550 points)
opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

8 Svar

 
Bedste svar
Som lovet, har vi taget emnet bounce-håndtering op til overvejelse og har i dag frigivet en markedspakke med en ny og forbedret bounce-håndtering.

Så selvom vi hele tiden har håndteret bouncede mails i et vist omfang, er håndteringen nu blevet væsentligt forbedret.

Det kan komme til udtryk ved at nogle vil opleve at flere af deres afsendte mails bouncer. Dette er ikke tilfældet. e-conomic er bare blevet bedre til at opfange når det sker.

Hvis du vil læse mere om den opdaterede bounce-håndtering, så se nyheden herom - http://www.e-conomic.dk/nyheder/14-12-2010-systemforbedringer-december.
besvaret 14 Dec, 2010 Spørgsmål af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
Kan ikke være mere enig, selvom jeg ikke kender en brik til bounce - ved bare det er frustrerende, når man skal diskutere med en kunde, om de har fået fakturaen eller ej  

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 3 Maj, 2010 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
Se vores e-copedia - http://wiki.e-conomic.dk/generelt/mails , hvor der er en beskrivelse af hvordan mails håndteringen i e-conomic fungerer.
besvaret 6 Maj, 2010 Spørgsmål af Brittflade (640 points)


Jeg har læst beskrivelsen som siger:
Bouncede mails bliver vist i det omfang det er muligt. For uheldigvis sker det nogle gange, at modtagermail-servere slet ikke returnerer en mail med forkert e-mailadresse.

Problemet er bare, at den beskrivelse ikke passer med virkeligheden.
Jeg har efterhåndet prøvet at sende test-fakturaer til ikke eksisterende mail-adresser på forskellige mail servere, der administreres af:
- Microsoft Exchange (der dokumenterbart bouncer mails)
- GMail (der dokumenterbart bouncer mails)
- Hotmail (der dokumenterbart bouncer mails)

Og ingen af de ovenstående faktura-mails kom tilbage.

Så udtalelsen om, at uheldigvis sker det nogle gange, at modtagermail-servere slet ikke returnerer en mail med forkert e-mailadresse mildest talt er forkert. Det er ikke bare nogle gange men altid at bouncede emails bliver ignoreret (og fakturaen er angivet som Sendt, selv om den er sendt til en ugyldig email adresse, og er blevet bouncet efter alle kusnstens regler)

Kunne vi ikke godt få jer til at kigge på at understøtte bouncede emails, og rent faktisk teste, at det også virker med et par af de førende mail-systemer (gmail, hotmail, MS Exchange, m.fl) i stedet for blot at referere til e-copedia, og dermed afvise, at der er et problem.

Det er et reelt problem for brugere af e-conomics, at der kan gå to måneder (lbd md + 30 dg) før man finder ud af, at en faktura ikke er nået frem til modtageren. Det koster likviditet!
besvaret 2 Okt, 2010 Spørgsmål af mortenhattesen (550 points)
Hej Morten,

Det er korrekt at vi håndterer bouncede mails, men fair nok, du har bestemt en pointe.

Den logik vi bruger til at kontrollere om en mail bouncer eller ej, trænger til en overhaling. Vi er på baggrund af din henvendelse, gået i gang med at se på hvordan vi kan forbedre bounce-håndteringen.

Så for at sige det kort, ja. Bounce håndteringen er mangelfuld. Tiden er løbet fra den og den skal have en opdatering.

Vi holder jer opdaterede når der er nyt i sagen.
besvaret 5 Okt, 2010 Spørgsmål af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
Og lad mig lige tilføje et Tak, fordi du gjorde os opmærksomme på det.

Henvendelser som denne er med til at gøre vores applikation bedre og det er vi naturligvis altid interesserede i.
besvaret 6 Okt, 2010 Spørgsmål af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
Jeg vil også lige kommentere på denne - da jeg allerede for laaaang tid siden, utrede ønske om, at man kunne benytte sin egen udgående post-server til afsendelse af fakturaer via e-mail.

Dette blev, som vanligt, fejet af med en henvisning til forum/wiki.

Det burde være meget nemt, når man har en authenticated smtp til udgående post.
besvaret 6 Dec, 2010 Spørgsmål af thauser (490 points)


Om det bliver fejet væk på forum - jeg vil nærmere kalde det synliggøre og alle vores kunder får mulighed for at kommentere, men lad nu det ligge.

Til information så ved jeg at vi i øjeblikket kører nogle tests på dette med de bouncede mails. I hører fra os når vi ved nærmere. Hold specielt øje med vores blog hvor vi løbende skriver om vores markedspakker og hvad de indeholder.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Dec, 2010 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”