forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mere dynamik i det nye E-conomic

+1

Hej E-conomic

Nu er det nye E-conomic efterhånden kommet på plads.

I har redesignet og tilført nye funktioner. Fint med det. Det er forventeligt, at der er en del fejl, men jeg tror på, at det med lidt tålmodighed rettes hen ad vejen.

Kassekladderne kan gøres helt personlige, indtastningsfelter kan placeres, som man lyster. Men her er også en del bugs. Det virker fint, hvis man taster rigtigt, men taster man forkert eller vil rette, så er det ikke altid lige smart. Det er ikke os alle, der er perfekte i første forsøg. Men dette skal nok også blive løst.

Den personlige kassekladde er nødvendig, da mere end 70.000 virksomhedskunder formodentlig har 70.000 forskellige måder at gøre tingene på og sikkert lige så mange nye ønsker til produktet. Det kan ind imellem være svært at forstå, da man synes, at ens eget ønske er uundværligt.

Men med alle disse kunder, undrer det mig, at man ikke har taget skridtet fuldt ud og tilført det nye E-conomic endnu mere dynamik.
Hvorfor kan 70.000 kunder ikke få lov til at ændre udseende på kartoteksopslag eller lave egne lister, alt efter hvilken type opgave, de skal løse.
Hver opgave eller problem kræver en ny måde at se tingene på, så udseende på kartoteksopslag og lister, skal naturligvis kunne gemmes på eksakt samme personlige måde som kassekladderne.

Som et curiosum kan nævnes, at det hedengangne Navigator allerede i slutfirsernes lyksalige DOS-univers havde disse faciliteter.

Gi' os noget mere af det, vi kan bruge - DYNAMIK

 

Jeg har fundet en masse penge.
Hos en ny kunde, har jeg indkørt en rykkerprocedure. Allerede i første kørsel væltede det ind med gysser. Virksomheden har travlt, har mange kunder og mange faktureringer, og har ikke - enten af tidsmæssige årsager eller af uvidenhed - tjekket udgående post. Her lå en masse fakturaer, som ikke var sendt, enten på grund af forkert mailadresse eller fejl i EAN-afsendelsen. Kunder har derfor ikke betalt, ikke af ulyst, men snarere på grund af den manglende faktura.
Men selvfølgelig er der også her dårlige betalere blandt kunderne. Dem vil jeg gerne se i mit kundekartotek, og jeg vil gerne se, hvad rykkerstatus er. Det kan jeg bare ikke!

Jeg henvendte mig i supporten - måske havde jeg overset noget - men her mente man ikke, jeg havde brug for det. Jeg skulle blot køre nogle forskellige rykkerkørsler, så vil jeg kunne gætte mig til, hvor langt vi var nået. Ganske smart cowboy-trick med alle disse rykkere, eller hva'!

Jeg har forgæves ledt efter rykkerstatus i eksport af data for at løse problemet på min egen excel-måde, men her optræder rykkerstatus tilsyneladende ikke.

Får vi lidt mere dynamik i kartotekopslagene, er mit personlige problem sikkert løst, og jeg skal ikke gøre brug af uduelige cowboy-tricks.
Jeg vil kunne konstruere og gemme mit eget dynamiske kartoteksopslag, der for mig giver det bedste overblik "åbne poster -> rykkerstatus".
Så kan andre bare gøre det på 70.000 andre måder!

Der kunne nævnes mange flere eksempler, hvor dynamikken kunne løse opgaver og problemer.

Gi' os noget mere af det, vi kan bruge - DYNAMIK

Med venlig hilsen
Finn

 

spurgt 23 Mar, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af e-consultic (7,640 points)
status opdateret 4 Apr, 2014 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Finn

Mange tak for dit indlæg, som lovet vil jeg besvare det:)
Du har helt ret, nu er det nye e-conomic, ved at komme på plads og vi er ikke langt fra målet. Er glad for at høre, at du har forståelse og tålmodighed for, at de fejl der måtte være de bliver rettet.

I forhold til at, når der laves fejl i en postering og man ønsker at ændre f.eks. leverandørnummeret, så går den ikke ind og retter de andre opsætninger der er sat op på leverandøren. Det er ikke noget der på nuværende tidspunkt vil blive løst.  Du vil ved fejl hurtigt kunne annullere posteringen og oprette den på ny og starte forfra, så du kan indtaste det korrekte leverandørnummer. Det er derfor ikke noget der vil blive prioriteret.

Den personlige kassekladde er, som du selv skriver nødvendig og den er rigtig god i forhold til at hver kunde har sit helt specielle ønske til hvordan den skal se ud og de kan lige netop få deres ønske opstået med den nye forbedrede kassekladde opsætning.
Når vi går ind og kigger på, hvor dynamisk det kan blive, så er der her en begrænsning på, hvor bruger specificeret det kan være.
Det er svært hvordan dette præcist skal udformes, kartotekopslag er gjort meget enkelte så alle kan tilgå dem, og hvordan det på en anden måde vil skulle brugerspecificeres, vil jeg meget gerne høre om, tør ikke love at det er noget der vil gå hen og blive en realitet, men vi modtager selvfølgelig altid forslag til forbedringer.

Er enig i at vi vil gøre alt for at give jer det i kan bruge, og det vil vi også hele tiden udvikle, så e-conomic bibeholder forbedret standard.

Det er korrekt at, som det er nu, så vil du selv skulle ind og holde et øje med dine afsendte fakturaer i systemet, og være opmærksom på om de er sendt eller ej. Jeg kan se, at du tidligere har indsendt et forslag om dette, der blev afvist – situationen er stadig den samme.
Jeg kan godt se, at der går rigtig meget overblik af, kan der ikke dannes et samlet overblik over, hvad der skyldes, hvad der ikke er sendt osv.
Rykkerstatus vil, kigger vi på det overordnede tal være den forfaldne saldo på kunden, når du kigger under kundekartoteket. Skal du ned og grave dybere i, hvilke fakturaer det præcist er, der giver den forfaldne saldo, så vil det være ikonet åbne posteringer og den liste der fremkommer her, du skal ind og kigge på.

Jeg kan sagtens forstå, at de giver mere dynamik er kartoteker og andre ting i systemet brugerspecificeret.
Det er ikke noget der på nuværende tidspunkt er ressourcer til at få udviklet. Vi skriver os det bag øret, men det er ikke noget der vil blive taget hånd om nu.

Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 4 Apr, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”