forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

VAT number i UK version

0
PION anvender den engelske version af e-conomic.

Jeg er ny bruger af e-conomic og efter vores revisor / bogholder har brugt systemet i et års tid til bogføring af udgifter er det nu tid til at fakturere den første ordre! - Jeg er således ved at oprette vores forhandlere (UK) som "Customers" og det undrer mig at der ikke er en rubrik til angivelse af "VAT number" men kun "Comp. Reg. No." i template for Customer data?

Ligeledes angives vores eget (DK selskab) momsnummer / CVR nummer med teksten "Comp. Reg. No." i stedet for "VAT number" på den automatiske generering af "Invoice" - Jeg antager at det er en fejl at systemet ikke kan differentiere mellem "VAT number" og "Comp. Reg. No." da disse numre for f.eks UK selskaber er forskellige? Ligeledes er det vel ikke tilstrækkeligt for momsregnskabet for afregning med udenlandske selskaber kun at anføre "Comp. Reg. No." og udelade "VAT number"?
spurgt 19 Mar, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af PION (120 points)
status opdateret 21 Mar, 2014 af Heidi Christensen

1 Svar

Hej PION,

Det er korrekt, at man i en dansk aftale ikke har et felt til Comp. Reg. No. og et til VAT no. da man i Danmark ikke anvender begge disse to numre, som man gør i UK.

Hvis du har din drift i UK og har behov for at få disse felter med, vil jeg anbefale dig en UK aftale frem for en dansk aftale. I vores UK aftaler er der nemlig begge felter.

Hvis du har din drift i Danmark, er det nok at angive de engelske selskabers VAT no. i feltet CVR nr.

Håber det giver mening, ellers må du endelig skrive igen her eller til vores mail info@e-conomic.dk hvor du kan referere til dette forumindlæg.

Med venlig hilsen

Heidi Christensen


Online regnskabsprogram
 

besvaret 21 Mar, 2014 Spørgsmål af Heidi Christensen (18,930 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”