Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indtastning i ny kassekladde - irriterende småting

+2

Når man bruger kassekladden i det nye e-conomic, så er der nogle ting som endnu ikke fungerer hensigtsmæssigt. Se liste nedenfor:

 

"Dato"

Fx. så skifter systemet konsekvent til dags dato, når man starter en ny postering. Dette er OK første gang, men hvis man har "gemt" og herefter skal indtaste flere posteringer, så skal den blive på den dato du er ved at indtaste. Sommetider kan det være hensigtsmæssigt at gemme og gå ud og se på nogle posteringer og herefter gå ind og fortsætte og så er det håbløst irriterende at skulle rette dato hele tiden.

 

"Bilagsnummer skifter ved ubalance"

Hvis man bogfører en flerbenet postering og har brug for at trykke gem FØR der er balance, så skifter kladden til næste bilagsnummer, når man igen går ind for at taste videre. Det skal den IKKE, når der ikke er balance. Dette virker ikke og kan ikke sættes op nogen steder.

 

"Kladden "hænger"

Meget ofte når jeg indtaster, så "hænger" kladden og det runde symbol kører rundt og rundt på skærmen. Dette kan jeg kun komme videre fra ved at trykke F5 og herefter gå ind i "dagligt" igen. det er tidskrævende og irriterende. Ydermere så sker der ofte det, at hvis man trykker mere end en gang på "enter", så bliver samme post lagt ind i kladden flere gange. Så det spiller ikke helt endnu. Måske mangler den gamle funktion med kun at vise 10-20 poster ad gangen, hvis det er pga. for mange poster, at kladden hænger?

 

"Aktivering"

Når man skal aktivere en post, så er det OK , at man efter at have trykket et kontonummer springer over til startdato som står til højre for slutdato, men det er mærkeligt lavet, at man derester ikke kan trykke på TAB og komme direkte til slutdato. Hvorfor skal jeg trykke 5 gange, før dette sker?

 

"Drop down til betalingstype"

Når man fører en kreditorfaktura og manuelt skal lægge en betalingsdato ind, kan man ikke længere betjene denne funktion med sine piletaster. Nu duer den KUN med mus. Hvorfor fjerner man en ellers god funktion? Det er helt i skoven.

 

"Bogstav-genveje"

Det er super med de nye 1,2,3,4,5 funktioner for valg af posteringer. men det er ærgerligt, at man nu SKAL have fat i musen for at lave en ny postering. Den gamle funktion med at trykke på N for ny post var effektiv og hurtig. Dette (eller noget andet nemt) savner jeg.

 

"Generelt"

Det er udmærket med den nye kladde og der er gode ting i layout og furnktioner. Men det er tungt når ovenstående ting ikke længere virker. Så det håber jeg bliver fikset snart.

i Spørgsmål » Andet af (300 points)
opdateret af

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.